Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Tacka vet jag.

Publicerad 2006-07-24 14:51:26 i Allmänt

Vet ni vad som är skönt? När det enda som behövs är äkta talang. Jag har länge tyckt att Amy Diamonds låtar varit några av dom bättre som spelas på radio. Men det kanske är sånt man inte "ska" tycka eftersom Amy är ett barn och sjunger massproducerad pop?

Vet ni vad? Det skiter jag i. För det är så himla skönt att se att en tjej som Amy lyckas. Främst för att hon har en helt otrolig röst för sin ålder, men också för att hon inte lanserats med några sexuella anspelningar. Amy är 14 år och i reklamen för hennes nya skiva springer hon runt och leker som vilket annat barn som helst. Jag blir så glad när jag ser sånt. När Britney Spears var 16 slog hon igenom med en musikvideo där hon sminkats upp till porrig skolflicka. Det är så skönt att en massa barn älskar Amy ändå, trots att det enda spektakulära med henne egentligen är hennes röst. Hon är söt, men inte snygg, hon har utstålning, men är inte overklig. Egentligen handlar det bara om en superduktig flicka som älskar att sjunga. Fan vad gött.

Och när det gäller hennes låtar har dom faktiskt texter som säger mycket mer än vad dom flesta vuxna kommersiella popartisters tjat gör nuförtiden. "Don't cry your heart out"  t.ex. har ett bra budskap och "Shooting star"  är riktigt, riktigt fin. Sånt gillar vi.

62179-31

Heja Amy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela