Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Miss Universum-kavalkad.

Publicerad 2006-12-04 22:28:25 i Allmänt

Visst är det konstigt det här med digitalkameror? Att alla liksom blir så jävla...perfekta på bild? Hundratals vinklar hit och dit, allt för att hitta en bra och representabel bild att använda på nätet. Efter Vickis och min nostalgitripp i eftermiddag tänkte jag göra precis tvärtom. Här kommer ett potpurri av ren och skär fulhet, men framför allt är det minnen från en tid som jag aldrig kommer glömma med människor jag alltid kommer hålla av. Det var tiden innan allt började, eller var det kanske då det höll på som bäst?

Det var hursomhelst innan Göteborg. Och det är skitkul att se tillbaks. OBS! Var beredda på det värsta.

62179-40

Ettan på gymnasiet. Vi repeterar in vår musikal. Vicki är den stackars problemtjejen och Olle är den snälla läraren som sedan visar sej vara ett riktigt äckel. Lovisa och jag (sittandes) i bakgrunden.

62179-41

Sommaren 2002 hette paradiset på jorden Emmaboda. Sara räcker ut tungan, Sanna posar i Reftele-kepsen och rödtotten (varför?!) Caroline trivs med tillvaron tillsammans med Frida.

62179-43

Carin fotograferar mej i skogen, förmodligen nån gång 2003. Fillifjonkan släng dej i väggen.

62179-44

När man har skadad humor kan man inte vara allvarlig ens på en så viktig sak som bandfotografering. Vicki och jag förstör allt för Mollie. Haha. Kolla in världens fulaste uppvik på mina byxor. Ta bort!!

62179-45

Här fortsätter spektaklet. Stackars Emma (i mitten) försöker verkligen hålla sej. Återigen undrar jag varför jag är så ful i håret.

62179-42

Teaterlektion igen, den här gången i trean, 2004. Flitens lampa lyste i vår klass...

62179-46

På fest hos estet-David 2001 (!). Dan ser inte ens ut att försöka förstå vad jag håller på med. (För er som vill veta vad det är jag sysslar med, hyr "Thinner" av Stephen King. Haha.) Svart hår också... herregud.



SÅ. Nu finns det liksom inga hållhakar på mej! Nu är det gjort!

Kommentarer

Postat av: vicki

Publicerad 2006-12-05 00:15:23

HAHAHAAAAHAHAHHAHAHAAHAHAHAH

Postat av: Purgatid

Publicerad 2006-12-05 01:56:08

Jag kanske framstår som en knarkare nu, men jag tyckte mer om de här bilderna än alla andra fin-foton som du tagit. För de här är så levande, så otvugna och så icke-konstruerade. De bara är, liksom. På riktigt.

Postat av: sara

Publicerad 2006-12-05 12:00:59

åhhh vilka härliga kort! saknar dig..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela