Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Om pessimism (något redigerad).

Publicerad 2006-04-03 14:28:13 i Allmänt

Ibland undrar jag om vissa inte föddes med en citron i käften ändå. Exempel på detta finns överallt, förvånansvärt många människor har en så negativ attityd att man blir mörkrädd.

Jag har också haft min beskärda del av dålig attityd, det ska jag motvilligt erkänna. Men allt är ju inte tråkigt, eller hur? Det måste ju finnas ljuspunkter nånstans?

Men nej då. Dessa människor väntar inte en halv sekund med negativa kommentarer, suckar, himlande ögon och sarkasm så fort en nytt inslag i deras liv/jobb/utbildning presenteras. Vad detta inslag nu än består av verkar vara sekundärt, huvudsaken är att det finns nåt nytt att oja sej över.

Jag blir fan förbannad.

Är tillvaron så jävla usel och meningslös? Okej. Men gör oss alla en tjänst då och dränk er eller nåt. Är ni så skonade från riktiga problem så borde ni snarare vara tacksamma än sura. Men om ni vill göra gnällandet och klagandet till ert livstema, så varsågoda.

Det skulle ju faktiskt inte skada om ni någon gång vore tacksamma för det ni har. Att ni kan gå på era ben, prata med era medmänniskor och ha alla sinnen intakta. Att ni orkar göra saker.

Jag blir så upprörd när jag tänker på er att Vänner säsong 5 och Daniel är det enda som kan rädda min kväll nu.

Kommentarer

Postat av: Purgatid

Publicerad 2006-04-03 18:18:52

I will save you!
*tosses the cloak around his shoulders and steals away into the... uh... seemingly ordinary afternoon*

Men jag instämmer. När det gäller arbete tycker jag att får man lön skall man hålla käft. Synpunkter är en sak, men ett arbete är ett arbete. Man är inte där för att ha det festligt, man är där för att sköta en uppgift.

Kommer det till utbildningar är det väl standard att klaga... När man går i mellanstadiet. Går man i gymnasiet eller högskola/universitet är det också dags att knipa käft om negativitet. Seriöst, det är ingen lekskola, sakerna man lär sig är till för att användasi yrkeslivet senare. Suckar man över det lär man inte bli mycket att hänga i julgranen senare.

Postat av: dan

Publicerad 2006-04-03 18:49:46

men guuud va du klagar ;)
suckar och himlar med ögonen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela