Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

13 dagar kvar.

Publicerad 2013-05-07 11:10:14 i Allmänt

 
I helgen var det full rulle, kändes som att jag utnyttjade mina lediga dagar till fullo. I lördags mötte jag Jonas och Alde i stan, det var ett kärt återseende. Vi åkte iväg till Junibacken som var rena rama paradiset för barn. Det var kanske inte lika intressant för vuxna, jag hade väntat mej mer, men det var ändå så himla värt det att se Alde leka sej svettig och vara i sitt esse.
 
Det bestämdes att Alde skulle sova över hos oss och vi hade en väldigt mysig kväll. Uppkrupna i soffan med pyjamas/myskläder och en massa gott framdukat på bordet tittade vi på Lotta på Bråkmakargatan och kämpade för att hålla oss vakna. Till slut vann Fredrik och jag men det var ingen överlägsen seger.  
 
På söndagen skulle vi upp ganska tidigt. När vi sagt hejdå till gosungen som blev upphämtad av sin pappa åkte vi iväg och fortsatte fixandet med trädgårdsmöblerna.  Vilket jäkla slit! Men det blir faktiskt riktigt bra. På torsdag ska vi göra klart det sista. Alla gäster som tänker hälsa på oss i sommar ska få sitta på stolarna med andakt, det vill jag lova!
 
Det är fullt upp mest hela tiden nu, tycker jag. Lyckligtvis är det mest roliga saker. Igår kväll jobbade jag ett pass med hundenheten, vilket var grymt kul. Det är fortfarande väldigt lockande att bli hundförare, men jag kommer få suga på karamellen ett bra tag til. Först måste jag bli riktigt trygg och säker i arbetet och det lär ta sin lilla tid.
 
Idag börjar jag kl 17 och innan dess ska jag göra lite ärenden, bland annat försöka hitta en blåsa till lördag. Då är det nämligen dags för Lovisas bröllop!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela