Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Finfin lördag.

Publicerad 2013-01-05 16:09:53 i Allmänt

 
Vad skönt det är att bara VARA, utan en massa "jag måste" och "jag borde" som hägrar. Hade inga lektioner igår så då fanns det gott om tid att bocka av en massa såna saker på checklistan. Tack vare det kunde det här bli en riktig lyxdag.
 
Det började i morse med att jag väckte Fredrik med dukat frukostbord och nygräddade frallor. Tror minsann jag fick lite inspiration av Tomas som imponerade när vi var nattgäster där. Få saker slår doften av nybakat bröd, särskilt på morgonen!
 
Sen var det dags att ta tag i en sak jag tänkt göra hur länge som helst, nämligen bli blodgivare igen. Hade redan registrerat mej så idag var det bara att gå till blodcentralen vid Skanstull och lämna. Var lite tveksam till att det kunde vara lika bra lokal och trevlig personal som på Droppen i Nordstan där jag gått i hur många år som helst, men det visade sej att det till och med var bättre. För alla som inte har blivit blodgivare ännu kan jag verkligen rekommendera det! En viktig insats för en pytteliten ansträngning, och man får en mysig stund för avkoppling samt en koll av blodvärdet. Dessutom bjuds det på fika och en gåva som tack.
 
Ikväll är vi bjudna till Vicki och Stefan på middag och spelkväll, ska bli hur trevligt som helst!
 
Först ska jag dock se andra delen av dokumentären om Olof Palme. Hade aldrig riktigt tid att göra det på jullovet, men nu passar jag på medan Fredrik är iväg och klättrar. Vilken himla härlig dag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela