Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

April infekterar mej med kärlekens bacill!

Publicerad 2013-04-02 09:34:47 i Allmänt

 

"April, det gör ingenting att vintern varit svår,

april, när du nu till sist slår ut ditt blonda hår!"

Tyvärr är det ju inte riktigt sant, det där, för det blonda håret sitter fortfarande uppsatt. Eller i alla fall i en slarvig liten knut. Jag hoppas verkligen att kylan ger med sej och att vintern smälter bort snart, för nu är det DAGS. Men i väntan på att nya skinnjackan som hänger redo i garderoben kan användas så kan jag i alla fall låtsas att det är vår och lyssna på Lill-Babs som visslar för fulla muggar. Vi får hoppas att det hjälper!

Jag plockade precis ner påsksakerna och det känns lite sorgligt. Men att tiden sveper förbi betyder samtidigt att det går snabbt tills vi kan flytta in i vårt hus, så jag får se det som något positivt!

Och påsken har varit riktigt bra. I torsdags var Vicki och Stefan här på middag och spelkväll och det blev en väldigt lyckad tillställning. Kan inte bli så mycket annat med bra sällskap, god mat, massor av godis och världens roligaste spel.

I fredags åkte Fredrik och jag iväg till Djurgården och tog en riktigt lång promenad. Gud, vad vackert det är där! Nästan så man blir salig. Senare på kvällen var det dags att bege sej till jobbet för ett nattpass, och det blev ett ganska jobbigt sådant med mycket att göra och många tragiska livsöden. Det är bara att acceptera att man inte kan göra allt, men att man kan göra sitt bästa och försöka vara nöjd med det och lita på att andra tar vid.

Mycket att göra betyder ofta övertid och det blev det den här gången också, vilket betydde att jag kom hem senare än tänkt och dessutom inte kunde komma till ro så snabbt som jag hade behövt. Resultatet av det blev att jag bara fick tre och en halv timmes sömn innan det var dags att bege sej till svärföräldrarna på påskmiddag. Jag var gråtfärdig av trötthet, eller rättare sagt, jag grät av trötthet, men när vi väl var där så kändes det hanterbart efter ett tag. Förmodligen för att Fredriks familj är världens mysigaste (efter min då, såklart). Påskaftonens nattpass blev dessutom betydligt lugnare och roligare, och det kändes skönt.

Påskdagen innehöll inte så mycket mer än sömn; jag gick och la mej vid nio på morgonen och sov till 16.30 (!). Det var rent ut sagt LJUVLIGT att vakna upp. Konstigt nog kunde jag somna utan några som helst problem på kvällen sen, så jag behöver nog aldrig oroa mej för några insomningssvårigheter. Det bådar gott!

Igår kändes det som att vi utnyttjade dagen på bästa sätt. Först hade vi lång sovmorgon och efter att vi låtit frukosten smälta tog vi årets första utomhuslöprunda. Det går inte ens att beskriva hur skönt det var! Visst, det finns en hel del isfläckar kvar, men nu klarar man i alla fall att parera dom. Det vore väl skam om det inte gick att springa ute i april. Efter dusch och fix åkte vi in till Södermalm för att få lite möbelinspiration. Från ingenstans ser jag plötsligt Ola Salo svicsha förbi skyltfönstret med barnvagnen i högsta hugg. OLA SALO. Vad är oddsen, liksom? I exakt rätt sekund befann jag mej på exakt rätt ställe, snacka om att det var meningen. :)

Som om inte detta var nog var det dessutom dags för en efterlängtad premiär på kvällen, nämligen säsongspremiären av Game of Thrones. Det avnjöts tillsammans med tacos och överblivet påskgodis (vi har en hel del sådant, för kännedom). Man har ju inte gått hungrig dom här dagarna direkt, så nu är det dags att dra åt svångremmen för ett tag framöver. Haha.

Hoppas att ni också haft en bra påsk!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2013-04-02 11:03:51

Såå roligt att få följa dej här gumman
känns som att du är "närmre" på nåt vis.Saknar dej, så det gör ont ibland
men känns bättre sen när man varit inne här o läst om din vardag.Kan riktigt se i ögonvrån hur du fixar o
donar....din beskrivning är så bra.
Du ska veta att jag är så stolt över
dej Caroline...fortsätt så som du gör...o lova mej en sak, sluta aldrig skriva, du är som gjord för detta!
Kramizar från en "tårögd" MAMMA!!!


Postat av: Caroline

Publicerad 2013-04-02 11:47:31

Tack, mamma! Vad roligt att du tycker om att läsa här. Ska försöka skriva lite oftare! Puss och kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela