Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Jobbhelg.

Publicerad 2012-05-19 18:03:04 i Allmänt


Museijobb idag och imorgon, men det känns faktiskt inte så farligt med tanke på att jag har tre lediga dagar bakom mej.
I onsdags eftermiddag åkte Fredrik och jag iväg till Norrköping för två dagars lyxande på hotell. Det var så otroligt skönt att sova så länge vi ville (nästan i alla fall, hotellfrullen fick ju inte missas...haha), undvika all vardagsstress och ha tid att prata om allt och ingenting hur länge som helst. Norrköping är en trevlig stad, inte kanske så att man vill bosätta sej där, men väl värd ett besök! Annars är det ju ett ställe som man mest passerar.
Visserligen var det inte staden som var målet med resan, utan bara att komma iväg nånstans och ha tid för varandra. Vilket vi verkligen fick. Det är lite konstigt egentligen, att ju mer man umgås med någon, desto mer saknar man. Men det är en väldigt skön känsla, som jag är så glad att få uppleva.
Nu är han dessutom snart hemma. Ett barndop är avklarat för hans del, och min arbetsdag är överstökad. Nu ska jag göra Lyxkycklingsallad á lá PHS, hoppas det går hem! ;)

Kommentarer

Postat av: Fredrik

Publicerad 2012-05-19 23:38:46

Salladen gick hem och kommer definitivt att upprepas. På tal om upprepning så kan jag väl nämna för alla att det var någon som återigen somnade mitt under filmen (inga namn nämnda men hon ligger i skrivande stund och sussar mot mitt bröst) ;)

Carro: Känslan av saknad när vi inte ses är ömsesidig! Puss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela