Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nej, jag har inte kolavippat.

Publicerad 2012-03-15 12:52:20 i Allmänt

Det är bara det att det är väldigt mycket nu.

Men i huvudsak är det positiva saker, som tur är.

Framförallt är det återigen roligt att gå i skolan, och det känns väldigt bra. Även om det är en massa nya saker som ska präntas in, så är det spännande och intressanta saker, vilket gör det väldigt mycket lättare. Nu håller vi på med narkotikabrott och det är riktigt fascinerande. Skulle lätt kunna rikta in mej på det i framtiden! Dessutom har vi börjat med vapen igen efter ett uppehåll på flera månader. Jätteroligt och jättesvårt. När får man skjuta? När måste man skjuta? När är våldet man som polis använder "inte uppenbart oförsvarligt" (nödvärn) och när är det "försvarligt" (laga befogenhet)? Inga lätta saker att resonera kring. Och det blir verkligen inte lättare när man ska försöka omsätta det i en övningssituation.

Det är inget enkelt yrke jag valt, och kanske är det just därför som jag lockas så himla mycket av det.

Vad händer mer på skolan då? I tisdags körde jag radiobil MITT INNE I CENTRALA STOCKHOLM. Att jag inte avled på fläcken är ett mirakel i sej. Men som så mycket annat så klarade jag det faktiskt, och därmed är en liten, liten tröskel passerad. Fast i mitt fall är den faktiskt inte så liten; bilkörningen är faktiskt det som oroar mej mest. Eller kanske till och med det enda som oroar mej. Men jag ska bli av med den oron en vacker dag!

Något som inte oroar mej det allra minsta är att vi har börjat köra igång med våra examensarbeten. Jag ska skriva mitt själv och det ska faktiskt bli riktigt roligt, mycket tack vare att jag valt ett nytt och spännande ämne (polisens närvaro i sociala medier). Precis efter att jag publicerat det här ska jag träffa min handledare och få lite hjälp med att formulera mina frågeställningar. Blir nog bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela