Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ännu mer val.

Publicerad 2012-06-13 13:35:35 i Allmänt

Idag såg jag att jag hade fått mail från Polismyndigheten i Stockholms län som meddelade att det var dags för oss studenter som ska göra aspiranten där att välja distrikt. Vi har visserligen ända till 13 juli på oss men jag skickade iväg mina önskningar på en gång; Nacka, Norrort, Söderort och Södertörn. Självklart hoppas jag mest på dom första, men jag blir glad om jag får något av valen. Det vore inte jätteroligt med Roslagen eller Södertälje med tanke på avståndet, men det skulle inte vara jordens undergång om det blev så heller. Kanske slutar det med att jag hamnar i City, vem vet!

En annan sak som hänt hittills idag var att jag cyklade för första gången på flera år. Köpte en cykel av Fredriks syster för ett tag sen, men har inte fått tummen ur och pumpat upp den. Men idag fixade jag det, och cyklade från lägenheten i Sollentuna till skolan, körde ett tabata-pass där och cyklade sedan iväg till pendeltågsstationen i Helenelund där jag parkerade hojen. Tanken är nu att jag ska slippa vänta på buss 178 i tid och otid när jag ska till och från skolan och cykla iväg när jag vill istället. Mycket bra, tror jag kommer spara massor av tid på det!

Igår bokades en av sommarens resor, nämligen en helg på Gotland! Ska bli fantastiskt kul att åka dit, har velat göra det sen jag var liten. Känns extra bra att göra det tillsammans med så fina och bra tjejer! :) Faktum är Gotlands-resan är det enda inbokade jag har för hela sommaren (förutom midsommarhelgen då det blir Skåne). Skönt på ett vis, samtidigt lite stressande. Tiden går så snabbt och innan man vet ordet av har dom flesta man vill träffa bokat upp hela sin semester. Får styra upp lite semesterplaner tillsammans med min karl inom en snar framtid!

Nu ska jag spana in en femtiotals-affär som enligt ryktet ligger här i krokarna. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela