Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Recension.

Publicerad 2012-07-19 14:21:48 i Allmänt

 
Kan konstatera att Fjärilshuset var något av en besvikelse, tyvärr. För det första kändes entrén som att komma in i ett fyndlager, så redan vid första intrycket försvann lite av förväntningarna. Dessutom var hela stället ganska litet och erbjöd inte särskilt mycket. Hade förväntat mej betydligt fler fjärilar, och inte en enda var lika fin som den som sitterpå min vänsterarm. ;)
 
Däremot var det riktigt mysigt med den efterföljande promenaden i Hagaparken precis intill. Har velat åka dit hur länge som helst och nu blev det äntligen av. Riktigt, riktigt fint. Jag höll andan varje gång jag såg någon med barnvagn och trodde att Victoria var i närheten hela tiden. Det verkar nästan som att jag blivit rojalist på äldre dar! Haha.
 
När klockan var tre och magarna hade blivit mättade insåg vi att vi hade hela dagen kvar. "Vad vill du göra nu?" frågade Fredrik och DET är det skönaste jag vet med att vara ledig; möjligheten att från en stund till en annan göra helt spontana, oplanerade saker.
 
Idag är sista jobbpasset och sen väntar 16 dagars ledighet. Visst hade det varit superskönt att få resa till varmare väder (för den svenska sommaren har jag helt ärligt slutat hoppas på), men OAVSETT väder så kommer ju faktiskt just den där möjligheten att ta dagen som den kommer finnas kvar. Semester på riktigt - åh, vad jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela