Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Allsång!

Publicerad 2012-07-18 11:19:11 i Allmänt

 
Vilken fantastiskt mysig kväll det var igår! Direkt efter jobbet begav jag mej till Djurgårdsbron där jag mötte upp en väntande Fredrik. Det var äntligen dags att gå till Skansen och sjunga lite allsång. :) Det var premiär för mej, inte bara för allsången utan för Skansen överhuvudtaget. Vilket är synd och skam -  jag har ju ändå bott i den här stan i ett och ett halvt år nu. Men den som väntar på nåt gott, heter det ju. Och jag förstår faktiskt varför Skansen är så populärt, för det första var det mycket, mycket större än jag hade föreställt mej, och för det andra är det riktigt vackert därinne.
 
Innan det var dags att ställa sej framför Solliden-scenen och invänta starten på programmet gick vi runt och tittade lite på några av djuren. När vi hade passerat björnarna slog vi oss ner på en bänk för att äta vår picknick som Fredrik hade fixat. (Hembakade ciabattabröd med supergod fyllning, jag har det så oförskämt bra!) Medan vi satt där kändes det faktiskt som sommar på riktigt; väderprognoserna hade varnat för regn (surprise, surprise)även på kvällen men för några timmar bestämde sej solen för att komma fram och det var alldeles lagom varmt i luften. Med den fina utsikten över Gärdet kändes det nästan lite magiskt, och det blev inte direkt sämre av att det plötsligt kom en påfågel (!) och gick precis framför våra fötter. Jag blev först lite rädd och trodde att den var på rymmen, men snabbt förstod vi att den faktiskt bara gick omkring sådär. Riktigt häftigt att komma så nära!
 
Lite senare var det alltså dags att sjunga lite. Om jag blev överraskad över att Skansen var mycket större än vad jag hade trott så var det precis tvärtom med Allsångs-scenen. Pytteliten! Men väldigt mysig ändå. Och vi fick förvånansvärt bra ståplatser, trots att vi bara kom en kvart innan tevesändningen började. Bäst var förstås Markus Krunegård, han är helt otrolig. Riktigt kul att höra Sthlm Skyline live. :) När tevesändningen slutat fortsätter ju artisterna uppträda ett tag till, då spelade han även Askan är den bästa jorden, i en version med bara piano och stråkar. Fiiint.
 
När vi kom hem la vi oss i soffan, lyssnade på Mänsklig värme och pratade om allt möjligt innan vi gick och la oss. Mysigaste kvällen på lääänge, lääänge.
 
Och idag är vi lediga båda två, inte fel det heller. Men nu är det gamla vanliga sommarvädret tillbaka igen, med regn och åska. Så förmiddagens löparrunda jag hade tänkt inleda dagen med verkar det inte bli så mycket av. Får nog bli ikväll istället. Vi ska till Fjärilshuset sen i alla fall. Tur att det finns saker att göra inomhus!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela