Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Minisemester.

Publicerad 2012-08-15 15:17:52 i Allmänt

 
Väldigt lugn dag på jobbet idag, det märks att turistsäsongen lider mot sitt slut. Två timmar kvar av dagens pass och sen har jag ledigt fram till tisdag. Skönt! En seglingstur ska det bli, några detaljer om när vi åker är dock inte bestämda ännu.
 
En mindre rolig sak är att skolan, i vanlig ordning, strular vad gäller kontakten med CSN. Varje termin är det samma sak; ett visst antal elever får beskedet att dom inte har "tillräckliga resultat" och den här gången hände det mej. 7,5 poäng fattades och jag undrade var i allsin dar dom kom ifrån och var rätt säker på att det var någon lärare som hade varit slarvig. Men nej, efter ett besök på studerandeexpeditionen i morse fick jag veta att det är korrekt. Eftersom jag inte kunde genomföra hinderbanan i våras på grund av min stukade fot har skolan inte rapporterat in den kursen överhuvudtaget. Jag försökte påpeka det orimliga i att ETT enda moment skulle vara värt 7,5 poäng, men det hjälpte föga. Dessutom är det ju inte dom anställda på expeditionen, utan skolledningen, som borde ta tag i det här problemet som uppkommer gång efter gång. Men icke då.
 
Istället ska studenter (vissa inte på grund av uteblivna resultat, utan på grund av SKADOR) bli utan pengar på obestämd tid. Det känns ju rättvist. NOT. På en utbildning som är knutet till ett universitet eller en högskola uppkommer aldrig såna här situationer eftersom man där får ha saker som släpar efter. Det får man dock inte här, eftersom Polishögskolan - namnet till trots - inte klassas som en högskola utan som en yrkesutbildning, och då är det 100 % som gäller.
 
Nåja. Har mailat ansvarig lärare nu och efterfrågat en lösning, funkar det inte den vägen får jag skriva ett förklarande brev till CSN. En stukad fot måste väl ändå räknas som ett "ömmande" skäl? (Haha.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela