Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Rosor i ett sprucket krus är ändå alltid rosor.

Publicerad 2012-04-21 00:23:26 i Allmänt


Och så var det då äntligen helg igen. Även om jag ska jobba under lördagkvällen kommer det först och främst vara vila som är dom kommande dagarnas ledord.

På tal om att vila så lär det vara det jag får göra den närmsta tiden. Åtminstone från löpningen. Besökte vårdcentralen idag för att få en tid hos en läkare och rådgjorde lite med en sjuksköterska. Hon hade, hör och häpna, ett väldigt bra bemötande (tyvärr är det inte min erfarenhet att människor inom sjukvården alltid har det) och tyckte att det hade gått lite för kort tid för att det skulle vara aktuellt att låta en läkare undersöka foten. Särskilt med tanke på att jag faktiskt kan gå på den.

"Det kan ta ända upp till 12 veckor innan det är läkt."

12 veckor. Det vill säga hela sommaren. KUL. Men det lutar åt att det kanske kommer bli så; det här är något helt annat än förra gången jag var med om en stukning, så jag är inställd på att det här inte kommer ge med sej  i första taget. Och jag börjar mer och mer förlika mej med tanken på att det inte blir nåt Göteborgsvarv för min del. Skittråkigt, men det finns verkligen INGENTING jag kan göra åt det. Istället får jag lägga fokus på att träna upp stabiliteten ännu mer så att jag kan få en bra löparhöst istället. Så får det bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela