Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Lugn och ro.

Publicerad 2011-09-25 13:00:25 i Allmänt

Hade bestämt mej för att det här skulle bli en väldigt lugn helg och så blev det också. Skönt.
Visserligen är det lite FÖR lugnt på jobbet nu (23 besökare på två timmar därav bloggandet), men jag ska egentligen inte klaga. Det känns så skönt att för en gångs skull vara utvilad.

Helgen började i fredags med att jag mötte upp Vicki efter att hon slutat. Vi gick till affären för att inhandla allt som behövdes till Det Stora Taberaset. Direkt när vi kom innanför hennes dörr var det smink av och mjukisbrallor på. Så obeskrivligt skönt att kolla på Idol och dricka cola zero istället för att stå ute på ett skränigt ställe och dricka halvtaskig öl. Grymmaste fredagen på länge, det gör vi snart om!

Igår var det lite hemmafest hos Jonna och jag valde att skippa alkoholen då med. Känner mej alltid så himla nöjd när jag gör det. Inte så att jag funderar på att bli nykterist, men jag är definitivt trött på att dricka för drickandets skull. Finns ju inget mer onödigt.

Söndagskvällen ska också bli lugn, dock känns ju teveutbudet som det tröttaste på länge. Eller är det NÅN som tycker att Gustafsson 3 tr lockar? Ens lite? Herregud, jag förstår varför den där dumburken är på så sällan i mitt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela