Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Slut på SAO-veckan...

Publicerad 2011-10-24 08:49:39 i Allmänt

Jaha, så var den hittills roligaste veckan på hela året förbi och jag är tillbaka till vardagen i Stockholm. Det är måndag och snart dags att börja förbereda sej för eftermiddagens föreläsningar och det här är nog första gången på hela den här tiden som jag inte ser fram emot att gå till skolan. Nu vet jag ju liksom hur det är där ute.

Och jag veeet att jag är usel på att leva i nuet. Egentligen är det ju väldigt onödigt av mej att längta för om bara ett drygt år är jag ju där och det kommer gå sanslöst fort. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är lite sorgligt att livet där ute fortsätter nu medan jag snällt får vara kvar här i min "så länge"-tillvaro.

Det är lite samma känsla som  i somras efter att jag hade fått mitt hjärta krossat - att för en liten, liten stund vara med om något alldeles fantastiskt och sen bli slungad tillbaka till verkligheten som den var förut.

Men skillnaden i det här fallet är ju att det där fantastiska kommer tillbaka inom en åtminstone överskådlig framtid. Jag får leva på det!

Kommentarer

Postat av: Magnus

Publicerad 2011-10-27 00:37:44

Trodde för ett par sekunder att jag såg dig i framsätet på en polisbil i Västerås idag. Nu var det ju inte du, men det var ett par spännande sekunder :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela