Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Skånevecka!

Publicerad 2011-10-18 09:19:34 i Allmänt

I lördags begav vi (dvs Kim, Annika, Björn och jag) oss av på roadtrip till sydligare breddgrader. Den första praktikveckan närmade sej och för att hinna få lite tid med nära och kära innan dess åkte vi lite i förväg. Väldigt mysigt att vara i Häljarp, det går alldeles för långt mellan gångerna!

Igår var det dags för lite introduktion på polishuset i Helsingborg vilket gav en bra känsla inför den resterande "arbetsveckan". Idag börjar det på riktigt, klockan 15 idag är det utsättning på stationen i Landskrona och det ska bli obeskrivligt spännande att få följa en patrull och åka med på allt som dom blir kallade till. Typ VAD som helst kan ju faktiskt hända!

Den här veckan är ju lite "upp till bevis" också. Och inte så lite, egentligen. Visserligen tvivlar jag inte på att det är det här jag vill göra, men nu återstår det att se om magen säger att jag kommer klara av det. Det är ju trots allt lite skillnad på att vara ute i verkliga livet jämfört med att stortrivas på övningar i skolan...

Tror och hoppas att det kommer bli bra.

Eftersom jag börjar och slutar sent idag blir det inget familjeumgänge men imorgon går jag av kvart i fyra och då är det jag som lagar mat till gänget. Blir en mysig lillördag, tror jag! Dessutom är det inte hela världen att vi inte hinner umgås så mycket nu när det är vardag för det blir snart en tripp hit igen eftersom en viss storasyster fyller jämnt.

Nu ska jag läsa lite om förundersökningar och hoppas på att regnet ger sej så att jag kan ut och springa. Hej hej.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-10-18 18:01:12

Hoppas du får en grym kväll vil ha messrapport om känslan efteråt, jag har blivit såld på ungdomsgrupen idag jag..! Men hiner väl ändra inriktining några gånger till denna vecka! haha!

Ösregnar i dalarna med, inge löp idag...har vilovecka..hihi!

puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela