Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Saker tar slut och saker tar vid.

Publicerad 2011-06-20 23:54:29 i Allmänt


Ibland står saker och ting väldigt klart. Man behöver inte ens fundera, för man känner det så väl. I hela kroppen. Till exempel när någonting som en gång var något fint och väldigt speciellt har gått sönder och aldrig mer kommer bli sej likt. Då kan man välja att antingen älta det hela och fråga sej när och var det egentligen gick så fel som det tydligen har gjort, eller att känna sej tacksam över det som en gång fanns och ta sej vidare i livet utan en massa bitterhet. Bestämma sej för att lämna och gå vidare, helt enkelt.

Valet är inte särskilt svårt för mej.

För lika jobbigt som det är saker och ting blir sådär klara och definitiva, lika fantastiskt känns det när en annan slags känsla får fäste i kroppen. En positiv. 2010 och första halvan av 2011 har svämmat över av såna känslor. Jag vet inte ens om jag tror på karma, men det känns som att den här tiden bara har varit ett enda stort inkasserande. Som att jag fått kompensation för 2007-2009 (som var några riktiga jävla skitår med mitt livs hittils jobbigaste händelser) med råge.

Så jag tänker inte vara ledsen och jag tänker inte lägga energi på att undra över vad folk (läs: några få) egentligen tycker och tänker om mej.

För om allt fortsätter snurra som det har gjort just idag, då har jag ingenting - verkligen ingenting - att klaga på.

Pardon the way that I stare
There's nothing else to compare
The sight of you leaves me weak
There are no words left to speak
But if you feel like I feel
Please let me know that it's real
You're just too good to be true
Can't take my eyes off of you

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-13 00:00:14

Du ska bara veta vad "några få" tänker om dig!

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-07-13 10:07:57

Berätta gärna. Och använd gärna ditt riktiga namn.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela