Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Bränsle.

Publicerad 2011-07-24 23:26:28 i Allmänt

Är det inte lite konstigt, att den människa som man borde känna allra bäst är den som det oftast är svårast att förstå sej på?

Jag har trots allt hängt med mej själv varje dag i över 26 år och även om jag tycker att jag blir åtminstone liiite klokare för varje år som passerar så kan det fortfarande vara en omöjlig uppgift att begripa varför jag tänker som jag gör.

Då är det ju tur att man har personer i sin närhet som, trots att dom känt mej en jämförelsevis ganska kort tid, vet precis hur jag fungerar och träffar mitt i prick med sina analyser. Isabelle har varit här i helgen och förutom att hon som vanligt lyst upp tillvaron har hon visat prov på ovanstående. Det känns aldrig som att hon frågar något slentrianmässigt och när hon ger sin (eller någon annans) sida av saken låter det alltid så himla genomtänkt och rimligt. Det är en gåva!

"Grubbla inte så mycket" brukar hon säga. Och det är så sant. Grubbla kan man göra när det behövs, och då har man förresten inget val för då gör man det oavsett om man vill eller inte. Tanken på att saker och ting kanske faktiskt, i alla fall just för stunden, är så bra som dom verkar är så främmande att den nästan blir läskig. Men jag ska verkligen göra ett försök att faktiskt bli vän med den tanken. Och framför allt ska jag försöka sluta konstruera problem som kanske inte ens finns.

För är det så att dom finns på riktigt, då lär jag bli varse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela