Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Surprise, surprise!

Publicerad 2011-01-17 10:21:12 i Allmänt

Sista arbetsdagen igår och det var inte utan att det stack till lite i hjärtat när jag gick ut genom dörren.

Fick blomstercheck av Andreas, trots att han redan tackat av mej. Fick lyckönskningar och kramar av "mitt" gäng.

"Det är Elin som kommer och ersätter Carro, du vet."

"Men det finns ju ingen som kan ersätta Carro."

Det blev en bra stund och ett bra avslut på min allra första heltidsanställning. Och jag tänker inte låta den stora besvikelsen på ledningen ta överhanden utan bara tänka på hur det kändes när vi satt där kring bordet igår.

Mamma ringde och frågade hur det kändes och hade ingen aning om att jag var på väg till tåget och hem till henne. Hon lät så ledsen i telefonen i veckan att jag bestämde mej för att åka på en liten snabbvisit innan flytten - har ändå kommit så långt i packandet att jag "har råd" att ta det lugnt och bara vara några dagar. Herregud, vad överraskad hon blev när jag kom in genom dörren. Och tårögd, eftersom hon trodde att vi inte skulle ses på två månader. Då känner man sej välkommen!

Kommentarer

Postat av: Dan

Publicerad 2011-01-17 17:09:33

Vad fina saker du gör! Hälsa mor din.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela