Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nu snackar vi!

Publicerad 2011-01-12 00:37:08 i Allmänt

Tänkte väl att jag minsann skulle få höra några sanningens ord såhär i min sista arbetsvecka.

Jag är:

- Sur
- Stroppig
- Bortskämd

Och har ingen ödmjukhet! Dessutom har jag flummat i tre och ett halvt år på socionomprogrammet (ligger väl ett uns sanning i det iofs) och ska fortsätta leva på samhället genom att ta ännu mer lån.

Där fick jag så jag teg.

Alltså, det är inte så att jag på nåt sätt tror att jag kommer få höra MINDRE skit när jag jobbar som polis. Men det kommer vara helt annorlunda. Många av människorna jag jobbar med här är såna jag kommer sakna, men herregud vad skönt det ska bli att slippa leva så himla tätt inpå dag efter dag. I det långa loppet tär det att se människor som är så svårt sjuka i sin eviga berg-och dalbana. Nu har jag i alla fall provat det och det är en nyttig erfarenhet, men jag är helt övertygad om att det inte är rätt område för mej.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2011-01-13 13:23:08

Undrar just vem av er två som tär mest på samhället....?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela