Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Mitt nya liv.

Publicerad 2011-01-24 22:16:14 i Allmänt

Och så var jag framme.

Är så oändligt trött att jag knappt orkar skriva överhuvudtaget, så det blir ingen utförlig beskrivning på själva flytten och dom första dagarna här. Men jag kan i varje fall återigen konstatera att Lotta och Tomas är världens bästa människor som jag aldrig skulle klarat mej utan. Varken i helgen eller i största allmänhet.

TACK för all hjälp!

Idag var första dagen på polisprogrammet och det var info, intryck, info, intryck...och så lite mer intryck och info. Hjärnan känns som en schweizerost.

Men vad lycklig jag är! Trött men lycklig. När jag gick in på den enorma anläggningen (visste inte att skolan var så stor!) log jag så stort att folk nog trodde jag hade en diagnos. Och när en av lärarna som höll i informationen pratade om "er examensdag om två och ett halvt år som kommer att hållas i Blå Hallen" fick jag nästan en tår i ögat. Det är på riktigt! Och vilket paradis jag kommit till; gratis träning! Tills jag kräks om jag vill! Och det lär jag väl göra, om inte annat så på den där hinderbanan. Haha.

Mjukstart idag, men imorgon drar det igång på riktigt. Därför måste jag sova alldeles strax, tänkte bara dela med mej av några bilder först.



En helt ny karriär, i dubbel bemärkelse. För nu är jag extramatte till två bebisar!
Har ni SETT nåt så sött?
Jag kan inte ens bli arg på henne för att hon använder min gardin som säng.



Eller ja. Bebis och bebis... har ALDRIG sett en sån tjockis-katt. Haha.



Mitt miniminikök. Men 50-talet följde med!



Det har hunnit bli lite mysigt minsann.



Fick massa tulpaner av Lotta och Tomas. :D
Har lovat mej själv att ha det hela säsongen!



Marilyn följde också med såklart.



Asnöjd med tavelhyllorna!
Mindre nöjd med kattapeten men visst svinn får man räkna med.



Alltså, jag vet. Jag ser ut som ett lik. Och som att jag sålt smöret och tappat pengarna. Men jag ÄR glad.
Overkligt trött, men glad. Jag lovar! (Kolla v-tecknet om ni inte tror mej!)

Kommentarer

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2011-01-24 22:24:15



Hej världens bästa blivande polis!



Lycka till! Tänker på dig1



Kraaaaaam!!!!

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2011-01-24 22:30:17

Ps. Vad mysigt det såg ut gosiga kompisar också Ds.

Postat av: isabelle

Publicerad 2011-01-24 23:55:36

Vad fint du har det!



Saknar dig.



/Isa

Postat av: sara

Publicerad 2011-01-25 09:41:55

Grattis darling!! Nu börjar äntligen det du längtat efter.. Men alltså den där katten, akta dig, den verkar ha svalt både det ena och andra. Så håll han untanför sänga om natta! Love u!!

Postat av: Catta

Publicerad 2011-01-26 09:11:43

Verkar kanon...ska följa dig här nu när man inte ser dig så ofta. Ha det bäst. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela