Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Pirr i magen.

Publicerad 2011-02-28 17:32:22 i Allmänt



Det är inte det att jag inte trivs där jag är nu. Tvärtom; det känns fortfarande  lite surrealistiskt att jag kommit hit. Och jag är fortfarande glad och och förväntansfull varje dag (till och med på måndagar, det är minsann inte dåligt!) Men hem... nej, det är det inte. För mitt hem ska jag till på fredag.

Slog två flugor i en smäll; vi har fått i uppgift att genomföra en intervju med någon som på ett eller annat sätt haft med polisen att göra  och då klurade min smarta skalle ut att jag kunde genomföra denna intervju i Göteborg och samtidigt hälsa på världens bästa Isabelle. (Nu är det ju dock inte henne jag ska intervjua, haha.) Hela fredagen är avsatt för detta och vi har inga lektioner på måndag heller, vilket betyder att jag får en massa dagar i min fina stad som enligt ryktet är bra mycket mer vårig än vad vår huvudstad är för tillfället.

Så trots att det bara är måndag börjar jag känna ett pirr i magen. Känner mej käääär! Åka på mina spårvagnar, traska runt på gator jag kan utan och innan, sova ut (katter, jag tycker om er, men det ska bli skönt att slippa ert jamande för några dagar!) i världens skönaste gästsäng, dansa zumba på mitt gamla gym, äta tapas med supersnygga tjejer, dansa rumpan av mej på bekanta golv och må så underbart bra som jag alltid gör i fröken Lindbergs fantastiska sällskap.

Nu kommer jag snart hem. Till min älskade stad. Åh, vad jag längtar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela