Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Och det bara flyyyger iväg.

Publicerad 2011-02-03 22:57:31 i Allmänt

Ja, fredag imorgon igen och vips så var andra veckan på skolan gjord. Herregud, hur ska jag hinna lära mej allt?

Idag var det studiebesök på en polisstation på Södermalm, riktigt spännande faktiskt. Fick se en del riktig dramatik...

Har lite svårigheter med att släppa skolan på kvällarna, sitter och pillar med böcker och skrivuppgifter även när jag tänkt att jag ska vara ledig. Men så länge det är roligt och nåt som jag vill ser jag ingen direkt skada i det.

Imorgon blir det i alla fall barhäng med Vicki och hennes arbetsgäng! Ser fram emot det.

Idag var faktiskt första dagen jag kände mej lite ensam. Alla pratar om sina pojk- och flickvänner hit och dit och för många är veckorna på skolan något som är "så länge" tills man åker hem till sitt "riktiga" liv på helgerna. Nu är det här mitt liv och det är här jag bor och skolan utgör praktiskt taget hela min tillvaro i den här stan. Det kommer säkerligen att ändras med tiden, men idag kändes det ganska påtagligt.

Jag har kommit exakt dit jag vill på ett plan, men på ett annat är det fortfarande lika tomt.

Det ligger ju i människans natur att aldrig vara nöjd, så jag kan inte låta bli att tänka på hur det hade varit om jag hade haft allt det här PLUS någon som frågade hur min dag varit, som längtade efter mej när jag var borta och höll om mej när jag skulle sova.

Meeeen man kan inte få allt, säger dom.

Kommentarer

Postat av: Dan

Publicerad 2011-02-04 00:27:02

Det är en stor omställning att flytta till en ny by. Tänker på dig och hoppas att du kommer trivas där uppe i Norrland. Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela