Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nu vänder det!

Publicerad 2011-12-22 05:58:43 i Allmänt


Det här är en glädjens dag; inte bara för att jag om några timmar har jullov utan också för att det idag är vintersolståndet, vilket betyder att det från och med nu bara blir ljusare. Tack. GODE gud. Mest av allt tackar jag dock för att vintern förutspås bli lika mild som den varit hittills. Visst, det hade varit mysigt med en gnistrande och snörik julafton, men en utebliven sådan vägs upp av det faktum att man kan andas utumhus utan att ha ont i lungorna. Jag kommer ALDRIG glömma dom två senaste vintrarna, det var förskräckligt. Och om priset för att slippa uppleva det igen är att gå miste om snö, så är det ett pris jag utan omsvep är beredd att betala. Så det så.

Som sagt, strax jullov! Först in till skolan för årets sista gympass innan den korta skoldagen börjar. Ikväll blir det glöggmys hos Junie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela