Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Tips.

Publicerad 2010-10-06 09:08:19 i Allmänt



Alldeles för sällan tittar jag på filmer som verkligen säger nånting till mej.
Oftast blir reaktionen "ja, den var helt okej" och sen tänker man inte mer på det.
Sen finns det filmer som den ovan som gör att man ifrågasätter varför man egentligen lägger tid på så mycket skit.

Drama är utan tvekan den genre som tilltalar mej mest. Snygga effekter och kvick dialog i all ära, men det finns inget bättre än repliker som känns som dom var skrivna just för mej. Och som bränner till i ögonvrån och stannar där ett ganska bra tag.

Jag gillar när saker är allvarliga och på riktigt.

Vad jag dock inte gillar är svackan jag känner att jag är inne i just nu.
Och det är inte höstens fel; har kommit fram till att jag gillar hösten.
Åtminstone om det är en sån höst som vi har nu med färgexplosioner som kan höja vilken rutten dag som helst.
Men jag är i nån slags stillastående position som gör att jag går omkring och känner mej lite bitter och tycker en aning synd om mej själv hela tiden.

Och det är fan inte mycket som är lika missklädsamt.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-10-06 10:27:44

Det är ju för att du går och väntar på ett besked som förhoppningsvis ska förändra ditt liv! Det är inte konstigt att du känner så. Love you!! Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela