Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Som om vi glömt.

Publicerad 2010-11-10 09:15:05 i Allmänt

Knappt har den första snön lagt sej innan samla gamla rubriker skapas och samma gamla oro väcks i samma gamla ängsliga själar.

"Vinterkräksjukan har kommit", "Hög tid för vaccination". "Det är vidrigt på vägarna - ställ bilen!"

Som om vintern som breder ut sej över landet tänker göra allt i sin makt för att utplåna oss och att vi ska vara glada om den inte blir vår sista nånsin.

Jag är verkligen ingen vinterälskare, tycker att det kan vara snö första advent, Lucia, julafton och nyårsafton. Men jag kan inte riktigt förstå hur det kan vara samma stora grej varje år. Visst ska man ha respekt för väderomslag och använda huvudet när man ger sej ut på vägarna, men samtidigt är väl alla medvetna om vilket land vi bor i? Eller? Fast det är klart, tidningarna kan ju inte bara skriva om Bonde söker fru och Idol så det är väl egentligen tur att vintern lojalt ställer upp varje år. Livet går sin gilla gång, som det så fint heter.

Just nu är mitt största bekymmer med vintern hur i helvete jag ska klä mej på löprundan. Alla har sitt.

Sen ska det naturligtvis bli väldigt spännande att se hur mycket SJ kommer tabba sej i år. Dom gör bäst i att ha flyt på fredag i alla fall, för då åker jag till Skåne-familjen. Linnéas födelsedag ska firas. 13 år blir hon. TRETTON!
Det är betydligt märkvärdigare än att vintern kommer varje år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela