Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Mitt 00-tal.

Publicerad 2010-01-06 14:30:42 i Allmänt

Okej, lite sent för årslistor och sånt, jag vet. Men 00-talet kräver nån slags sammanfattning. Det var 10 år då så sjukt mycket saker hände i mitt liv. Mycket bra och mycket dåligt.


2000
Viktigt år. 15 år gammal och det fanns inget större än musik (det gör det iofs inte nu heller). The Ark hade ännu inte slagit igenom när dom i ett februarikallt Sverige var förband till Kent men gjorde så att jag föll pladask. Samma år kom Håkans debutalbum. På sommaren blev jag moster för andra gången! Längtade efter och drömde om nåt som jag nog inte ens själv visste vad det var. En riktig tonåring, helt enkelt.

2001
Lagom till Lundåkerskolans talangjakt bildades Mollie och vi vann hela skiten med It takes a fool to remain sane. Svart hår, röd ögonskugga och stjärnnitar på jeansjackan. Allting i livet gick ut på att vara rockenroll, och Vicki var min bästa lärare. Började gymnasiet, spelade teater dagarna i ända och träffade min första besvarade kärlek.

2002
På dagarna - skola. Efter skolan - gick hem till Dan, vi tog hans pappas bil hem till mitt hus, åt varma mackor och kollade på Farmen med mamma. Jämt! Fortfarande mycket musik, men fortfarande en längtan efter något annat. Minns inte några speciella händelser från det här året, faktiskt. Förutom min första Hultsfreds-festival!

2003
Kompisarnas år! Bestämde mej för att jag ville vara singel och skapade nya rutiner tillsammans med mitt älskade Oasen-gäng. Rasterna bestod av kaffe, paprikafrallor, menthol-cigaretter och planer inför nästa helg. Blev myndig, men tyckte inte att det var någon större skillnad. Blev förkrossad när pappa bestämde sej för att ta bort Cejja. Sara blev en av dom viktigaste människorna i mitt liv. Evighetslånga telefonsamtal, Heartbeats med The Knife på högsta volym när vi körde igenom Reftele på natten och hatade alla killar på denna jord. Hultsfred igen och en alldeles underbar festival i Emmaboda.

2004
Dom stora förändringarnas år. Tog studenten, flyttade till Göteborg, började plugga på socionomprogrammet, försökte att bli vuxen fast jag fortfarande var en liten flicka. Trivdes sådär i skolan, men träffade Jonathan som var det bästa med hela utbildningen. När isoleringen i källaren var som värst, strax innan jul, blev jag hopplöst kär i Daniel.

2005
Ett riktigt skitår. Förutom att jag fyllde 20 och fick handla på systemet. Haha. Blev tillfrågad om jag ville börja sjunga i ett band, vilket jag såklart ville! Scum undone var födda. Världens envisaste tax dog och lämnade ett stort tomrum efter sej. Mådde inte särskilt bra alls. Tristess.

2006
Lunket fortsatte. Pluggade för lite, slöade för mycket. Hösten var desto bättre, började min praktik som ledde till det jobb jag har idag. Började känna mej vuxen på riktigt. Den 28 oktober gifte sej Lotta och Tomas, vilket fortfarande är den bästa dagen! Årets "viktigaste" händelse - började blogga!

2007
Älskade Bond kom till vår familj, vilket var årets roligaste och bästa händelse. Åkte utomlands med Sofie. Kunde konstatera att Bulgarien är ett riktigt skitland, men att vi två är bäst. Hade en helt underbar vecka. Vilket kunde behövas eftersom hösten skulle visa sej bli den värsta i mitt liv. Mitt i all skolstress med c-uppsatsskrivande dog pappa och ingenting spelade någon roll längre.

2008
Fick nya krafter nånstans ifrån och började lyssna på mej själv och vad jag vill. Tog examen, fick min fasta anställning. Tog tag i mitt liv, började träna på allvar, började ta hand om mej mer och tappade tack vare det åtta kilo. Ifrågasatte allt, bland annat om det var meningen att man skulle leva i nåt som bara gör en ledsen. Gjorde därför slut. Åkte till Kreta med Lotta! Hade en fantastisk höst med Sofie. Innan året var slut var mitt hjärta upptaget igen.

2009
Året som bara försvann, som nån slags parantes. Pendlade mellan att känna mej lycklig och värdelös. Började boxas, men fick sluta då klubben la ner. På jobbet började en viss timvikarie som skulle visa sej vara det bästa med hela 2009; Isabelle, min livlina och lottovinst! Åkte till Kreta igen för att fylla på med energi. Second Source bildades. Och även den här hösten fick jag påminna mej själv om att det viktigaste av allt är att må bra. Bestämde mej för att göra det.


Tror att jag kommit en bit på väg!

Tio år.
Herrejävlar.

Kommentarer

Postat av: Isabelle

Publicerad 2010-01-06 14:51:58

Vad mycket du minns hjärtat! =)



2008 var mitt skitår, 2009 är det bästa på länge, till största delen på grund av dig. Jag har sagt det förut och jag kommer säga det igen.



MY LIFE WOULD SUCK WITHOUT YOU! <3 <3



Älskar dig!



/Bella

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela