Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Listigt.

Publicerad 2010-12-07 15:43:31 i Allmänt

Längesen nu! Snor denna från Vickis blogg!

1. Hur gammal är du om fem år?
30! Herregud.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Ingen, förutom mina pepparkaksfigurer (helvete, vilket slitgöra.)
3. Hur lång är du?
174 cm brukar jag säga, men egentligen är det bara 173,5. :P
4. Vilken var den senaste filmen du såg?
Såg Vera Drake med gänget på jobbet i förra veckan.
5. Vem ringde du senast?
Lotta, men hon är på jobbet!
6. Vem ringde dig senast?
Jag minns inte. :(
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Det säger jag inte, men det gjorde mej lättad.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Dom var gifta ända tills pappa gick bort.
10. När såg du senast din mamma?
För lite drygt tre veckor sen.
11. Vilken ögonfärg har du?
Bluuue!
12. När vaknade du i dag?
Halv nio. Vilket är sjukt sent för att vara jag.
13. Vilken är din favoritjulsång?
Fairytale of New York, såklart. Men jag älskar julsånger överlag.
14. Vilken är din favoritplats?
Har ingen. Överallt där jag känner mej lugn och glad.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Tvättstugan är ju allt annat än charmig.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag hoppas att jag befinner mej på en plats som verkligen känns som hemma. Förhoppningsvis har jag funnit mej tillrätta i rollen som polis och trivs väldigt bra med det jag gör. Troligtvis är jag hundförare och har därmed en fyrbent bästis som jag får spendera all min tid med. Har jag riktigt tur har jag vid det laget även hittat nån på två ben som jag tycker om och som tycker om mej tillbaka.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Overklighetskänslor.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Nån kommentar som Dexter fyrade av i avsnittet jag tittade på igår.
19. Hur stor är din säng?
120 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Ingen alls, eftersom det tydligen inte är meningen!! Men i teorin har jag en bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Oftast utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två.
23. Hur många landskap har du bott i?
Två där också!
24. Vilka städer har du bott i?
Gislaved, Sävedalen och Göteborg. Om vi ska vara snälla angående vad som kan definieras som "stad",  haha.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Strumpor! Mammas stickade raggisar. <3
26. Är du social?
När jag vill. Men är nog mest ensamvarg.
27. Vilken är din favoritglass?
COOKIE DOUGH!
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Allt med choklad. Eller, vad fan. Allt.
29. Tycker du om kinamat?
Ingen favvis.
30. Tycker du om kaffe?
Ja, det är gott.
31. Vad dricker du till frukost?
Ingenting. Men har mjölk på gröten.
32. Sover du på någon särskild sida?
Nej, jag bryr mej inte så mycket.
33. Kan du spela poker?
Hjälpligt.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Oh, ja!
35. Är du en beroendemänniska?
När det gäller socker och träning, ja. Annars är jag ganska fri.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej, men jag vet några stycken.
37. Vill du ha barn?
Jag vet verkligen inte.
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska. Och danska. :)
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, och det hoppas jag verkligen att jag slipper i framtiden med.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet.
41. Vad spenderar du helst pengar på?
God mat och upplevelser. (Hej, jag är gammal.)
42. Äger du dyrbara smycken?
Nej.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Det går ju i stort sett bara skit på teve, men Så mycket bättre är asbra. Och i stort sett allt med Filip & Fredrik.
44. Kan du rulla med tungan?
Yes!
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Omöjlig fråga.
46. Sover du med gosedjur?
Nej, inte längre!
47. Vad har du för ringsignal?
Ambitions med Donkeyboy. :D
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, mamma har en del.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En stol.
50. Flirtar du mycket?
Lätt! :)
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej, det kan jag nog inte längre. Och det måste det bli ändring på BUMS! En snut ska kunna sånt.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Icke.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Har fortfarande inte tagit mej igenom Blonde, kommer alltid saker emellan. :P
54. Läser du någon dagstidning?
Sällan. Slökollar Aftonbladet som alla andra.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Amelia.
56. Dansar du i bilen?
Det kan hända ibland, ja. Yaaaaay!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
P3. Alltid P3!
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Ett telefonnummer.
59. När var du i kyrkan senast?
När Junie döptes.
60. Vem var din favoritlärare på gymnasiet?
Ivano var ganska fantastisk.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Nästan en vecka. Kommer KNAPPAST hända nån mer gång. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela