Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Dagens sång!

Publicerad 2010-08-25 21:19:57 i Allmänt

När jag går från jobbet till Redbergsplatsen (vilket är en sträcka på ungefär två kilometer) brukar jag alltid få en låt på hjärnan. Ofta nån long lost visa från barndomen. Idag kom den här från ingenstans:

Kuckeliku, klockan är sju!
Jeppe och Annika, vakna nu!
Allting är stilla, fåglarna drilla
ingen i huset är uppe ännu!

Upp med ett hopp, rullgardin opp!
Där svingar lärkan sig högt i skyn
Solskenet strömmar, bort alla drömmar
nu får John Blund slå ihop paraplyn!


Och då fick jag ett stort nostalgiskt leende på läpparna och glömde bort hur fruktansvärt trött jag var efter ett arbetspass från 21 till 15.30.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2010-08-25 22:03:16

Det är ju HUR länge sen som helst man hörde den!! Vilken nostalgi!

Postat av: Einar Lundborg

Publicerad 2012-05-29 17:25:50

Hej! Gertrud och jag drog oss till minnes : " "Kuckeliku, klockan är sju-Jeppe och Anika vaknar nu-Allting är stilla- fåglarna drilla...." Sedan mindes vi inget mer, så då skrev vi in vad vi kunde på GOOGLE och fick då hela visan,hi. Det var festligt!! Hej då!

Gertrud & Einar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela