Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

En tanke.

Publicerad 2009-05-06 13:10:29 i Allmänt

Alltså, det här med att älska sina barn...

Jag undrar när det gick från att vara en självklarhet till något man basunerar ut. Som att man skulle få cred för det, eller vadå?

I lördags när Sofie och jag var ute blev vi raggade på av en 39-åring (lycka till) som på något konstigt vis lyckades inrymma i varje mening att han 1) inte ville sabba vår kväll 2) hade bott utomlands och 3) att hans dotter betydde allt för honom.

JAHA?!

Det är ofta ensamstående män (för du hör knappast kvinnor "skryta" om sina känslor för sitt barn) konstaterar att barnen alltid kommer vara nummer ett i livet. Vad är grejen? Det SKA dom vara! Väntar männen sej att kvinnorna dom raggar på ska bli imponerade av detta? Eller att någon slags tävlingsinstinkt ska väckas till liv?

Överhuvudtaget blir jag väldigt tveksam till människor som måste skylta med saker hela tiden. Envisas man med att tala om för alla att ens barn är nummer ett i livet tolkar jag det lite som att man nog egentligen har ganska dåligt samvete över nåt och vill rättfärdiga sej själv. Och när någon har ett omättat behov av att förklara för hela omvärlden hur kär han/hon är och hur fantastisk partnern i fråga är blir jag ganska misstänksam. Vem behöver bli övertygad, liksom?


Ibland blir jag så trött på människor alltså. Haha.

Kommentarer

Postat av: anna-bee

Publicerad 2009-05-07 02:25:09

haha gjutet. så sant!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela