Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Caroline - Mördarbackarna i Kortedala 1-0

Publicerad 2009-05-19 20:20:14 i Allmänt

Fy FAN vad skönt!

Äntligen, äntligen vågade jag se sanningen i vitögat och testa hur mycket sämre min kondition blivit efter att inte ha sprungit min runda sen i höstas.

Resultatet - håll redan efter första kilometern och blodsmak i munnen i backarna från helvetet i slutet av spåret, men jag stannade inte en enda gång och sprang "bara" fem minuter långsammare än vanligt! Det är faktiskt godkänt.

Och känslan när man kommit innanför dörren och lägger sej ner på köksgolvet med endorfinrusch i skallen, den är rätt oslagbar. Kan inte fatta att jag nästan hade glömt den. Men nu vet jag att jag fortfarande KAN och det ska bli en sommar med massa löpträning det här året också. :D

"Men hur var helgen då?" kanske ni undrar.
Well... avstånd är slitigt. Och man blir på något vis vana vid varandra fast man inte träffas. Det var väl så det kändes, ungefär. Tror både han och jag är lite besvikna. Men snart är det sommar och då kommer vi åtminstone för en tid att kunna umgås lite mer normalt. Hoppas att det kommer kännas bättre då...
Men tycker man om varandra så tror jag att det går!

Okej, nu ska jag duscha, få i mej lite mat och sen belöna mej själv med det lilla som finns kvar av Jamaican me crazy för att jag varit så duktig.

(Förresten... köpte festivalbussen-biljetter till Sweden rock idag... Billigt och bra, skönt att slippa tänka på det. 16 dagar kvar, Pearlie! Dom där jävla njurstenarna ska NOG vara utrotade tills dess!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela