Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Jävla utsugare.

Publicerad 2009-03-14 00:41:26 i Allmänt

Jag var så förbannad tidigare idag. Och är det fortfarande, om än inte lika akut.

Fick ett brev från CSN, och fattade inte varför eftersom jag fått det här kvartalets inbetalningskort redan. (Och dessutom gjort min första inbetalning. Den sved.)

Tydligen tjänade jag drygt 1700 kr för mycket år 2007, och det är ju den värsta dödssynden. Nu ska det UTREDAS ifall jag fått pengar som jag inte HAFT RÄTT TILL och om det visar sej att så är fallet kommer jag att bli OMEDELBART återbetalningsskyldig.

Ja, ni läste rätt. 1700 kr för mycket på ett år. Jag blir så jävla arg.

Här ska jag alltså straffas för att jag, istället för att ringa hem och tigga pengar av mina föräldrar, under hela min studietid jobbat och betalat skatt. Och för att jag råkade tjäna några kronor mer än vad jag hade beräknat. CSN ska alltså KRÄVA mej på pengar, trots att jag redan börjat betala av min skuld. Ursäkta mej, men vad FAN spelar det för roll?!? Jag kommer ju att betala oavsett, liksom?!

Jag hatar principer som bara finns för principens skull.

Och jag hatar att ett sånt as som Thomas Möller kan sitta på sin feta röv och casha in 17 papp i månaden från Försäkringskassan för att han har "ont i ryggen" trots att alla VET att han är mångmiljonär efter sin tid i Hells Angels. Det är sånt man bara blundar för. Varför sätta dit dom riktiga skojarna när man kan förstöra tillvaron för ex-studenter som aldrig gjort nåt annat än att försöka sköta sej? Byråkratin i det här landet är ett stort jävla skämt.

Nu har jag ont i magen över vad deras s.k. utredning kommer fram till. Kommer jag behöva betala, och hur mycket i så fall? Tänk om jag får betala tillbaka en hel termins studielån?

Jag kan inte med ord förklara hur orimlig jag tycker att hela den här situationen är.

(Förresten... om det här blir mitt sista blogginlägg nånsin, så beror det förmodligen på att HA skickat nån av sina torpeder för att göra slut på mitt CSN-hatande liv.)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-17 16:29:35

Hej hej!!! Ska du hem i helgen som kommer nu?? Hade vart kul o ses!! En fika kanske? Jag är ledig nämligen! Du behöver nog inte oroa dig för betalningen till CSN. Jag har tjänat för mycket varje termin o det jag fått betala tillbaka är hälften av det för mycket tjänade beloppet så det brukar inte vara många kronor. Vi hörs! Många kramar!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela