Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Hur gammal är du i glaset?

Publicerad 2009-03-16 20:16:22 i Allmänt

Kommer ni ihåg stämningen i matsalen (ja, vi säger "matsal" i Småland, inte "bamba" - töntigaste ordet jag hört!) på lågstadiet, och alla ritualer man hade för sej där? Efter varje måltid; ett glas nyponsoppa och doppat knäckebröd.

Sen kom tävlingen. "Hur gamla är ni?!" och alla sörplade som galna för att kunna tyda siffran i nypondimman på botten av glaset.

Äldst vann. Sen sprang man ut och spelade bandy.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-16 22:16:52

Haha, vilken nostalgi!! Fast jag spelade aldrig bandy iofs, annars stämde det. Kram!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-17 18:45:51

hahaha.. den tävlingen hade vi med. fast när nån var riktigt gammal så retade man honom eller henne för att vara gammal tant eller gubbe! haha! ultimata åldern var typ 30. Det roliga är att det fortfarande lever vidare. Anton frågade sist jag var hemma hur gammal jag var i mitt glas =) Puss!!

Postat av: sara

Publicerad 2009-03-17 18:47:02

sista inlägget var från mig.. varför försvinner namnen???

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-03-17 18:57:19

Fattar inte heller det, det vilar en förbannelse över kommentarsfältet! :O



Ja, det kommer nog alltid finnas kvar. Kom att tänka på hela grejen igår när jag drack vatten på jobbet och såg att jag "var" 18. Det var förresten en fin ålder det, baby! Femkronorskaffe, paprikabröd och mentholcigaretter i smyg. Och du som alltid skolkade från Speech och stannade kvar med oss i Oasen istället. :D Saknar att träffa dej varje dag!

Postat av: Vickan

Publicerad 2009-03-18 11:53:16

HAHA; fy FAN vad jag skrattade hjärtligt! Jag vet inte med andra, men jag minns att vi kände oss helt vuxna om man blav 18. Det var typ helt otänkbart att man skulle bli det en vacker dag.

Om ett år är jag 25. Livet är slut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela