Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Nightmare.

Publicerad 2009-07-09 08:23:18 i Allmänt

Hade en av mitt livs mest obehagliga drömmar inatt. Förutom att den innehöll att jag jagade en dvärg på Konsum i Gislaved, att jag skulle anmäla en mördare till polisen samt ett inbrott på Åviksvägen utspelade sej följande sekvens (vilket var bland det läskigaste jag varit med om):

Mamma och jag stod i hennes kök och lagade mat, Bond låg och sov i sin korg. En väldigt trivial dröm till en början alltså. Plötsligt ringde min mobiltelefon, men med en helt ny signal (kommer till och med ihåg vilken det var, introt till Livin' on the edge med Aerosmith). När jag svarade så var andra människan i luren - mamma. "Heeej gumman, hur har du det?" sa hon, som om hon var bortrest och ringde för att kolla läget. Jag svarade med nåt enstavigt ord och stod och stirrade på livs-levande-i-köket-mamman som naturligtvis undrade vad det var med mej. "Lyssna här..." sa jag och lämnade över luren. Och mamma stod och pratade med sej själv! UUuuuUUUUuuuuuhhhh! Jag kan inte med ord beskriva hur skitskraj jag blev, och jag blir fortfarande illa till mods när jag tänker på det. Det värsta med alltihop var att köket-mamman inte tyckte det verkade vara något underligt alls, utan viftade bort det och återgick till matlagningen. Resten av drömmen iakttog jag henne och utvärderade varenda rörelse och ordval för att avgöra om det verkligen var min riktiga mamma som stod där.

Tack GODE JESUS att det bara var en dröm!

...nån som vill analysera detta åt mej?

Kommentarer

Postat av: Dan

Publicerad 2009-07-09 15:48:51

Låter lite som filmen Coraline

Postat av: Carina

Publicerad 2009-07-09 17:25:38

Hej Cajjo!



Det är inte så att du möjligtvis börjat titta på reprisen av V på fredagar? Det är inte alls så, men jag fick bara en känsla när jag läste om din dröm. Fy vad läskigt!

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-07-09 18:07:27

Dan: Inte hört talas om den, ska googla den med detsamma.



Carina: Ja, visst är det äckligt! Nej, jag har inte börjat följa V, men jag ser så mycket annat konstigt så nånstans ifrån kommer det säkert. Jag ringer dej snart så kan vi försöka pussla ihop nåt tillfälle att ses! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela