Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Malmöhelgen.

Publicerad 2009-07-28 10:48:55 i Allmänt

Har blivit usel på att uppdatera den senaste tiden. Vet inte riktigt vad det beror på. Känner inte lika stor lust att skriva längre, och det känns inte särskilt meningsfullt. Har haft den här bloggen i snart tre och ett halvt år, så det är väl inte konstigt om intresset svalnar till slut. Men det kanske är en tillfällig svacka, let's hope so. Ger mej inte riktigt än iaf!

I fredags efter jobbet var det alltså dags för Malmö - tiden på tåget bara svischade förbi och innan jag hunnit blinka klev jag av på perrongen och blev uppmött av Sofie och Fialutten. Tjejfilm, hade vi bestämt. "Vi kan ju ha på en film i bakgrunden bara..." Det slutade med att vi satt och tittade på HELA Dirty Dancing, trots att vi kan precis allt utantill. Aaaasmysigt var det hursomhelst, och vi somnade ganska tidigt.

På lördag morgon fick stackars Sofie gå upp astidigt eftersom hon hade en bruduppsättning. Efter någon timme var det även dags för mej att vakna och pallra mej iväg till hennes salong för att själv bli fin i håret. Både hennes och min mage var i uppror därefter så vi tog en lunch på stan innan vi åkte hem och tog en powernap, kollade klipp på youtube och började göra oss i ordning för förfesten. Efter någon timme tror jag vi var typ 15 pers i hennes lägenhet, och även om det var massa trevligt folk så höll jag mej på samma plats i stort sett hela kvällen; vid fläkten tillsammans med Sofie och Jenny. Det blev hursomhelst en superlyckad kväll! Först var vi en sväng på Bodoni, och sen blev det Distortion resten av natten, där vi bland annat roade oss med att gå fram till okända människor och fråga "mahna mahna...?" Hahaha, riktigt kul var det! Stället stängde fem och av nån anledning tyckte vi inte att det var en bra idé att gå och lägga oss direkt när vi kom hem - 05.59 stod klockan på när jag stängde ögonen...

Det blev alltså inte särskilt många timmars sömn - närmare bestämt fem - innan det var dags att stiga upp och åka till Sofies bands replokal. Tyvärr var stämningen ganska avslagen eftersom några i bandet var betydligt mer bakfulla än vi, så låtarna kom inte riktigt till sin rätt. Men jag fick iaf en uppfattning, och det kommer bli så GRYMT att se deras första spelning!

Sen blev det pizza, naturligtvis, hos André och vi tittade på I love you, man som faktiskt var en helt okej film. Och det var en underbart skön känsla att veta att jag inte skulle behöva sätta mej på ett tåg på kvällen, kunde slappna av ordentligt. VIlket vi gjorde när vi kom tillbaka till lägenheten sen - skönaste tuppluren ever, typ. Kvällen avslutades med grönsakssoppa och Cinderella man på teve.

Längtar redan tillbaka... men får trösta mej med att det bara är två arbetspass kvar innan det är semester! Och på lördag kommer mamma hit, det ska bli så mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela