Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Årets första lista! (Eller: flitens lampa lyser på jobbet.)

Publicerad 2009-01-10 17:37:09 i Allmänt

Namn: Emma Caroline Engström .

Kallas: Cajjo, Pärtan och Pärlan är vanligast, men det finns ett gäng till.
Piercings: I öronen, ja.
Tatueringar: Nej. (Hur går det med mitt motiv, Sara? ;))

Längd: 174 cm.

Har du ngn fobi? Ingen som hindrar mej i vardagen, men jag är rädd för döden. (Dödsrädd, haha.)

Gillar du dina syskon? Ja, jag älskar dom.

Måste du sy upp byxorna du köper? Nej. Köper inte särskilt mycket byxor nuförtiden iofs.

Ser du på Robinson? Inte sen det blev nytt millennium.

Sjuk humor? Är skitkul, ja. Men ALLA människor påstår ju att dom har "sjuk humor", är det nån som ens vet vad det är längre? Och vad är motsatsen? Frisk humor då eller? Kalla det bara humor liksom.

Gillar du bilar? Nej, totalt ointresserad.
Vad anser du om skånska? Det är utan tvekan den bästa dialekten.

Har du en Lunarstorm? Ja, sen 2001. Haha. Kollar den en gång i halvåret ungefär.

Vad vill du bli då du blir stor? Rockstjärna!
Favorit tv-program: Boston Tea Party.
Gillar du dina grannar? Nej, inte direkt.
Värsta känslan: Likgiltighet, slentrian, maktlöshet.

Människa som gör dig enbart glad: Det finns ett par stycken, men spontant kommer jag att tänka på Lotta!

Människa som gör dig enbart ledsen: Jag umgås inte med såna människor.
Senast köpta skiva: Brett Andersons andra soloalbum (ren pliktkänsla).

Senast lästa bok: Jag har fyra-fem böcker som jag påbörjat men inte läst ut. Dåligt! Minns inte vilken jag läste från pärm till pärm senast.
Vem fick du senast ett blandband av? Av Vicki, för minst fem år sen. Jag älskar blandband!
Har du några fordon i din ägo? Nej. Inte ens en cykel, faktiskt.

Jag vill vara: Frisk, lycklig och omtyckt.

Bästa sport: Handboll.
Hur ser folk dig? Det kan väl inte jag veta? Men förhoppningsvis som en ganska schysst prick med en del vettigt i skallen.
Vad vill du helst ha nu? Sol och ledighet.

Är det många som läser din dagbok på Internet? 30 stycken ungefär, dom flesta ganska hemliga.
Föredrar kall eller varm Oboy? Dricker det aldrig längre, men kall är nog godast.
Vad har du för intressen? Musik, musik, musik. Och träning.
Vilken var din första konsert? Den första som var "på riktigt" var Kent på Liseberg 1998.
Är du pinsam på fyllan? Nej, inte särskilt. Blir jag för full så slutar jag prata, tack och lov,
Är du blyg? Ibland.
När kräktes du senast? I höstas nån gång, och det var självförvållat. Haha.
Vad tycker du är äckligt? Bruna bönor, fetma, lever, att frysa om halsen...
Tycker du det är jobbigt att ringa till någon? Beror såklart på vem det är och vad det gäller.
Vad tycker du om sex före äktenskapet? Likt dom flesta som inte lever kvar på 1800-talet så ser jag det som en självklarhet.
Hur svarar du i telefonen? "Ja, det är Caroline" eller "Hallåååå jaaa!" om det är Sofie.
Är du en bra flickvän/pojkvän? Ja.
Somnar du med tv:n på? Nej, jag somnar ofta framför teven, men aldrig att den är på en hel natt.
Är mustasch eller skägg snyggast? Skägg.
Har du långa naglar? Ja, i perioder.
Om du skaffar barn, vill du adoptera eller ha biologiska? Biologiska, men jag vill slippa förlossningen, tack.
Brukar du bli våldsam då du blir förbannad? Nej, det har aldrig hänt. Och jag blir så gott som aldrig förbannad.
Mössa eller öronmuffar: Mössa.

När grät du senast? Idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela