Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

"Jill says `vestibule´, I'm goin' with `vestibule´."

Publicerad 2009-01-18 17:54:43 i Allmänt

Åh, vad jag har skrattat och mått bra!

Trots att SJ aldrig kan göra nåt ordentligt kom Lotta fram till slut ifredags kväll och vi kompenserade den sena ankomsten med att vara uppe halva natten. Bland annat tittade vi på youtube-klipp (t.ex. James and Julias wedding dance och favoritscener från Love actually) och sa "ååhh!" på samma ställen. Haha, det kunde blivit ett klassiskt youtube-klipp i sej själv.

Igår morse sov vi jääättelääänge innan vi tog en sväng på stan. Skönt att vi är lika även i shoppingbeteende:

1. Gå in i affären.
2. Ser du inget du gillar efter två minuter - gå ut. Alternativt köp det du vill ha.

Kvällen bestod av sushi, Spotify, goda drinkar och århundradets showande och fjanteri. Trodde verkligen vi skulle skratta ihjäl oss! :D Jag kan göra bort mej hur mycket som helst inför Lotta och behöver aldrig oroa mej för vad hon ska tycka. Behöver heller aldrig vara rädd för att säga fel saker eller att hon ska bli irriterad. Är så tacksam för att jag har henne i mitt liv!

Idag gick vi upp lite tidigare, och innan det var dags att klämma i sej en söndagsbrunch på Soho åkte vi en sväng till Mediamarkt. Eftersom vi inte köpte ett enda plagg igår tyckte vi att vi var värda lite film! Jag blev rätt nöjd, köpte Fire, walk with me, Dårfinkar och dönickar och Jeff Buckley live in Chicago. Tror jag ska kolla på förstnämnda snart... och låta BOB skrämma skiten ur mej. Ångrar att jag inte passade på att köpa Vänner-boxen... ALLA tio säsongerna för tusen spänn! Det är liksom ingenting. Jag gör det i slutet av månaden, Vänner är ju fan bättre än lyckopiller!

Och på tal om lyckopiller känns det iofs som att jag skulle behöva knapra ett par stycken just nu. Det är ingen rolig känsla jag har i kroppen. Bor praktiskt taget på jobbet den här veckan, och utöver personalmöte och handledning som infaller på onsdag då jag senare jobbar natt har en jävla brandövning klämts in tidigt på morgonen. Gött liv. Det är dessutom fortfarande jävla januari, det kommer aldrig sluta vara jävla januari! Känns som att det inte kommer hända nåt roligt på tusen år. Vi kan fortsätta lura oss själva med tidiga vårtecken, vi kan fortsätta köpa tulpaner och hoppas på att kylan kommer ta slut, men det kommer den inte göra på en hel evighet. Jag lovar er.

Dessutom tror jag att min mobil håller på att paja. Festligt!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-01-18 18:51:27

Tack älskade Pärtan för en helt underbar helg! Skönt att bara få vara och skratta med dig <3

(btw, I don´t think theres a fnurr on the thread, at least not for now, do you?)

Postat av: Carin

Publicerad 2009-01-19 12:30:19

Haha, känner igen det där shoppingbeteendet. Jag kan verkligen känna samma sak vissa gånger jag är ute på shoppingtur. Det är som att man bara behöver känna av atmosfären i butiken för att veta om det finns nåt därinne man vill köpa eller inte, haha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela