Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Ännu en egogrej.

Publicerad 2009-02-02 17:55:00 i Allmänt

Har ju inte bloggat på flera dagar, så jag tar första bästa chans

1. Hur gammal är du om fem år? 28.

2. Vem har du tillbringat minst två timmar med idag? Ingen, jag träffade bara mamma idag på morgonen innan jag åkte.

3. Hur lång är du? 174 cm.

4. Vilken var den senaste filmen du såg? The Holiday. <3

5. Vem ringde du senast? Lotta.

6. Vem ringde dig senast? Lotta.

7. Föredrar du att ringa eller skicka SMS? Beror på vad jag vill och till vem.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Dom var gifta i 36 år, men nu finns inte pappa mer...

9. När träffade du senast din mamma? Idag.

10. Vilken ögonfärg har du? Blågrå.

11. När vaknade du idag? Klockan åtta.

12. Vilken är din favoritjulsång? Hård konkurrens mellan O helga natt och Fairytale of New York.

13. Vilken är din favoritplats? Mammas ljugarbänk en solig sommardag.

14. Vilken plats gillar du minst? Tvättstugan.

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning. Nånstans där jag är lycklig, hoppas jag.

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Overklighetstankar, DET, oro för att vara ensam.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Alex Schulmans blogginlägg om Lost

18. Hur stor är din säng? 120 cm bred.

19. Har du stationär dator eller bärbar? Stationär.

20. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast utan.

21. Hur många kuddar har du i sängen? 2.

22. Vilka länder har du besökt? Danmark, Tyskland, Grekland, Bulgarien, Irland, Frankrike och Monaco. Samt vistats korta stunder i  Storbritannien, Schweiz, Österrike och Italien.

23. Vilka städer/samhällen har du bott i? Gislaved, Sävedalen och Göteborg.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Beror ju på vad man gör, men jag gillar inte att vara barfota.

25. Är du social? Ja, oftast.

26. Vilken är din favoritglass? Cookie dough.

27. Har du nån favoritefterrätt? Jag gillar nog tamejfan allt.

28. Tycker du om kinamat? Sådär, mycket hellre thai.

29. Gillar du kaffe? Ja.

30. Vad dricker du till frukost? Mjölk till min gröt, ibland kaffe.

31. Sover du på nån särskild sida? Den högra sidan är min.

32. Kan du spela poker? Inte direkt.

33. Tycker du om att mysa/kela? Nej, jag är psykopat... :P

34. Är du en beroende människa? Ja, tydligen har jag ett extremt sockerberoende som jag håller på att råda bot på i detta nu.

35. Känner du nån med samma födelsedag som du själv? Jag vet några stycken.

36. Vill du ha barn? Jag tror det, men det ska dröja ett jävla tag.

37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Och förstår en del på några andra språk.

38. Har du nånsin åkt ambulans? Nej, tack gode gud för det.

39. Föredrar du havet eller bassäng? Havet då. Men helst ska det vara en sjö!

40. Vad spenderar du helst pengar på? Nöjen och kläder.

41. Äger du dyrbara smycken? Nej, använder inte sånt.

42. Vilka är dina favoritprogram på TV? Boston Tea Party, Lost, Mia och Klara och Heroes.

43. Kan du rulla med tungan? Yes.

44. Vem är den roligaste du känner? Omöjligt att säga.

45. Sover du med gosedjur? Nej, dom är förvisade till bokhyllan, men jag borde ta tillbaka dom.

46. Vad har du för ringsignal? Fem myror är fler än fyra elefanter. FORTFARANDE. Borde byta...

47. Har du kvar några kläder från när du var liten? Mamma har kvar en klänning vi alla hade när vi var små.

48. Hund eller katt? Hund! Utan minsta tvekan.

49. Flirtar du ofta? Nej, jag är inte bra på sånt.

50. Kan du byta olja på bilen? Knappast.

51. Har du fått fortkörningsböter nån gång? Nej, jag är för lydig för det.

52. Vilken var den senaste boken du läste? Håller på med Svensk maffia nu (vilket jag gjort senaste halvåret, typ).

53. Vilken är den bästa bok du läst? Jättesvårt att välja, men The picture of Dorian Gray av Oscar Wilde är lätt en av dom bästa.

54. Prenumerar du på nån tidning? Haha, ja. Damernas värld. Man fick ju Sex and the city-filmen!

55. Brukar du dansa i bilen? Ja, lite med överkroppen.

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol, när jag låg i solariet.

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Förmodligen nåt meddelande på jobbet.

58. När var du i kyrkan senast? I lördags! Fast det var inte så värst kristligt.

59. Vilken var din bästa lärare i högstadiet? Claes Arlid.

60. Hur länge har du tältat som längst? Fem-sex dagar. Fattar inte hur man orkade med festivallivet...

Kommentarer

Postat av: Claes arlid

Publicerad 2013-06-06 22:28:52

Jag blir så glad! Att jag har gjort skillnad! Du är bäst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela