Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Musik. Helt enkelt.

Publicerad 2009-12-30 00:35:25 i Allmänt

Imorgon ska jag ringa min hyresvärd. Nu har lyhördheten i denna byggnad gått för långt. Klockan tjugo i nio (!) ikväll ringde en granne på och förklarade att hon ville att jag skulle sänka musiken för hon har sängen precis under mitt vardagsrum.

Jag kan inte med ord beskriva hur jävla irriterad jag blev. Inte på henne, för det är ju synd om man inte kan sova om man som nunna vill lägga sej innan klockan nio. Det är ju förståeligt. Men jag är så sur på denna kassa jävla konstruktion som gör att man hör saker man inte vill höra och får tassa på tå. Jag hade lååångt ifrån festhögt, bara lite allmänt go, hög musik. Inget överdrivet! Och det har jag inte friheten att ha i mitt eget hem, för då hotar det mina grannars trivsel. Det är så synd, för jag älskar min lägenhet och läget på den. Men lyhördheten blir på nåt vis bara värre och värre.

Kan jag inte spela hög musik kan jag lika gärna flytta. Jag menar allvar.

Det blev mycket Manic Street Preachers ikväll. Glömmer alltid att jag gillar dom. Precis som jag alltid missar att jag faktiskt älskar vissa grejer som R.E.M. gjort. För att inte tala om bob hund. Nån borde skriva Dom bortglömda bandens bok. Jag, kanske?


And I am helpless, sometimes wishing's just no good
'Cause you don't see me like I wish you would.


'Cause you never were, and you never will be mine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela