Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Kulturkalas.

Publicerad 2009-08-12 09:53:40 i Allmänt

Andra semesterveckan, och fan vad tiden går fort! Känns nästan inte som att jag har semester ens - det är rätt skrämmande hur fort man vänjer sej vid att vara ledig och bara ta dagen som den kommer. Vädret kunde ju varit bättre också... men det spelar ingen roll för jag kommer få en massa sol när vi åker iväg. Tänk om det mot all förmodan inte kommer bli nån resa, att det inte går att lösa med vikarier eller nåt. Helt ärligt, jag tror jag skulle lägga mej ner och lipa och aldrig stiga upp igen. Men det får inte hända. Vi SKA!

Idag åkte Staffan iväg på sin sista runda, vilket såklart känns bra. Bara några dagar till, sen kommer han hem. Men det betyder å andra sidan att när han åker nästa gång gör han det på riktigt, och jävligt långt. Eller så hinner jag åka före, beroende på vilket datum resan blir. Hursomhelst så kommer han vara väldigt långt borta, väldigt länge. Vet inte ens när jag kommer träffa honom nästa gång. Det är så lätt att intala sej själv att det inte är nån fara, att man klarar det och att det inte är särskilt jobbigt. Och det stämmer väl till viss del, men mest på grund av att det är lättare att bara stänga av. Men vissa stunder går det inte att göra det, och då kommer allting på en gång. Det är så konstigt att vara tillsammans med någon men samtidigt känna att man inte har honom. Känna svartsjuka, men inte riktigt veta för vad. Känna oro, men inte riktigt veta för vad. Tänka att allt kommer rinna ut i sanden - och att det kanske vore det mest vettiga - samtidigt som jag fortfarande får den där speciella känslan som jag älskar när jag ser på honom. Överhuvudtaget det där speciella med honom som jag inte riktigt kan sätta fingret på men som jag fan inte tror finns någon annanstans. Eller så vill jag inte ens se efter. Saknar honom nu. :(

Anyway... idag ska jag använda dagen till att städa lägenheten, tänkte börja när jag är klar här. Sen ska jag fortsätta slukningen av Stieg Larsson-böckerna (läste ut Män som hatar kvinnor igår och gick direkt över till Flickan som lekte med elden, jag är förlorad!). Och ikväll blir det en sväng till stan och Kulturkalaset. Ska möta upp Isabelle och några av hennes kompisar i Vasastan, efter lite käk blir det stand-up och spelning med Markus Krunegård.
Och imorgon blir det bob hund!

Ibland vinner Göteborg över Gislaved, faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela