Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Denna dagen, ett liv.

Publicerad 2008-10-30 22:42:51 i Allmänt

I så fall är mitt liv gaaanska meningslöst. Jag har inte gjort ett skit egentligen. Och jag vet att jag måste släppa min fixering om att det ska göras saker hela tiden, jag är värd att bara sitta och glo en hel dag om jag vill det. Jag är ju ledig!

Två saker gjorde jag, förresten. Satte upp kakeldekoren i badrummet (det tog ju bara tre månader att få tummarna ur) och tränade. Sistnämnda var lika underbart som vanligt. Ibland känns det som att det är det enda meningsfulla jag gör. Det är naturligtvis inte sant, men jag tror att min tillvaro hade blivit väldigt tom om jag inte hade det att ägna mej åt. Dessutom är det så obeskrivligt tillfredsställande att se och känna resultat. Hoppas att jag aldrig blir en soffpotatis igen!

Imorgon blir en bra dag, det vet jag redan nu. Jag får ännu en sovmorgon, och sen ska jag till stan och möta upp Lotta och Tomas som är i stan för att fira sin bröllopsdag (och umgås med mej, såklart!). Vi ska äta sushi (hurraaa!), gå omkring och mysa och kanske after worka (är det ett verb?) lite. Och, icke att förglömma, titta på Idol på deras hotellrum. Det ska bli rätt skönt att lämna lägenheten lite faktiskt, hur mycket jag än älskar mitt lilla palats. Att träffa Lotta och Tomas är bland det bästa som finns, och jag är så glad att vi inte bara är familj utan också riktigt bra vänner. Ibland känns det som att det var igår jag var tio år och vägrade lämna Lottas rum, och nu umgås jag med dom på lika villkor.

Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-10-30 22:55:11

Jag ser också fram emot morgondagen! Ska bli härligt att få träffa min Pärta igen, Kram!

Postat av: Johan

Publicerad 2008-10-31 00:23:59

Min dröm här i livet är att ha tid att pilla mig i naveln. En dag åtminstone. Är det för mycket begärt? (Gud, man låter som en patetisk dagdrivare)



Och tack för tipset! Imorgon blir det nog också Sushi för lilla petit moi! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela