Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Jag visste väl det.

Publicerad 2008-11-01 10:12:20 i Allmänt



Igår var det premiär av Jesus Christ Superstar och jag hade gett väldigt mycket för att vara där. Tyvärr är ju alla föreställningar utsålda sen länge, men min egen lilla Malmöbo håller utkik efter biljetter (eller hur, Sofie? :))
Den MÅSTE ses. Jag tror (eller vet) att den här versionen kommer vara ungefär 100 gånger bättre än den jag såg för några år sen på Göteborgsoperan, och allt tack vare Ola Salo. Han fick lysande recensioner i Aftonbladet idag. Naturligtvis! Känns dock skönt att få vatten på min kvarn angående den kvinnliga huvudrollsinnehavaren; "Emma Lyrén som Maria Magdalena sjunger prydligt och korrekt och artikulerar som en talpedagog, men en ruffigare rockröst hade kanske passat bättre?" TOLD YOU SO! Kicka henne nu och ge mej jobbet, tack.

Jag hade faktiskt en väldigt bra kväll igår, fast jag inte var på premiären. Så bra att det inte gör så mycket att monsterpasset väntar alldeles bakom hörnet.


Kommentarer

Postat av: Johan

Publicerad 2008-11-02 01:21:44

Jag: Det är ganska coolt att Ola Salo är ett palindrom.

Min kompis: Va? Är inte det en könssjukdom?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela