Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

18 november.

Publicerad 2008-11-18 11:37:02 i Allmänt

Idag är det pappas födelsedag. Om han hade levt hade Lotta säkert bakat en jättegod Margaretatårta och vi hade som vanligt inte kommit på nåt annat att köpa till honom än böcker. Men han älskade verkligen sina böcker. Förutom Da vinci koden och Snabba cash då, det var för mycket utländska i dom.

Skickar en kram till himlen idag. Älskar dej, pappa!

När du är trött, när du vill fly
Och oron viskar att din dag skall aldrig gry
Jag är hos dig, känn handen kring din hand
Var stilla, var ej rädd
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig

När skuggan faller kall, där du går fram
Och när fågeln inte längre syns och solen dör
Jag tänder ljus, jag tänder himlens ljus
Var trygg och tro på mig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig
Som en bro över mörka vatten skall jag bära dig


Kommentarer

Postat av: Lotta

Publicerad 2008-11-18 18:17:09

Hej plutt! Jag tänker också extra mycket på pappa idag. Har köpt en ängel som jag ska gå och sätta vid graven ikväll. Kraam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela