Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Barndomsminnen.

Publicerad 2008-06-05 22:06:57 i Allmänt

På vår mysiga dag igår svängde vi förbi Dolores Järntorget som är rena paradiset för alla som älskade serietidningar back in the days. Där finns allt, känns det som. Medan Daniel köpte häftiga action-tidningar inhandlade jag såklart en massa Acke-tidningar. Jag vet inte varför, men jag tycker fortfarande att det är kul att läsa om Betty och Veronicas kamp om den rödhåriga fjanten. Bäst är förstås mina gamla tidningar (även om många har försvunnit, jag misstänker att mamma slängde dom, samt en massa Knasen och Kalle Anka...), jag kan fortfarande minnas hur jag uppfattade serierna och vad jag tyckte om vissa bilder när jag var sex-sju år gammal. Igår fanns det tyvärr inga gamla godingar på Dolores, så det fick bli "nya" tidningar. Men jag ska dit fler gånger!





Ett av mina favoritexemplar som jag tror (och hoppas) ligger kvar hemma hos mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela