Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Superhelgen!

Publicerad 2008-07-28 19:24:41 i Allmänt

Det kunde ju knappast ha varit bättre i helgen. Fick verkligen chans att vila ut, ladda batterierna, njuta av tillvaron och umgås med människor jag tycker om. Ja, ni vet... sånt där som kännetecknar en riktig semester. Visserligen var det ju en kort sådan, men det räckte. I alla fall för tillfället - jag mår så otroligt mycket bättre nu än för någon vecka sen då jag gick på helspänn dygnet runt.

Jag kom till Landskrona vid lunchtid och efter en fika och inspektion av Carinas "nya" lägenhet (hon har ju bott där ett tag nu) begav vi oss till stranden. Visserligen är det ju lite skandal att årets första dopp inte kom förrän 25 juli, men nu är det gjort iaf. Lördagen började med en joggingtur och sen åkte skåningarna iväg på "upplevelsedag" medan mamma, Bond och jag gick och badade. Ja,till och med Bondiflondi som vanligtvis är världens fegis när det gäller vatten doppade sej. Finns inte så mycket annat att göra på årets varmaste dag, liksom...

På kvällen blev jag upphämtad av Sofie och några kompisar till henne - det var ju dags att se bob hundHelsingborgsfestivalen! Kändes helt overkligt att se dom stå där på scenen. Tomas var lika söt och sprallig som vanligt, Jonas hade odlat en surrealistisk mustasch och Mats är fortfarande en anledning till att man kan köpa myten om att det alltid är basisten som har mest groupies.Det var fantastiskt att få höra Ett fall och en lösning (deras kanske bästa låt), Sista beställningen och Nu är det väl revolution på gång, men kändes samtidigt lite tråkigt att dom nya låtarna inte imponerade särskilt mycket alls. Visserligen är det svårt (och väldigt orättvist) att jämföra helt nytt material med klassiker, men det känns inte så troligt att bob hund kommer kunna göra lika bra låtar igen. Men jag hoppas att jag har fel!

Och idag gick vi in i v. 31 och det är knappt nån tid alls kvar till min semestervecka.

19 dagar kvar!

Kommentarer

Postat av: täääx

Publicerad 2008-07-29 13:35:35

hallauu!!! hur mås det i värmen? hoppas du har det gött =) fy vad härligt med bob hund. Vi ska till emmaboda imorrn, snacka om nostalgi! det är 4 år sen vi var där sist!! snart kommer vi till dig min mäx, och vet du det är en gratisfestival i slotsskogen som heter "far out east" vi kanske skulle kika dit? love u min fina!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela