Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Söndagsångesten som försvann.

Publicerad 2008-01-20 11:14:28 i Allmänt

Igår hade Jonathan examensfest. Jag drack en massa vin, men mådde inte det minsta dåligt. Mycket bra! När Vanessa kom vid halv elva-tiden började vi prata om att gå ut, vilket vi också gjorde några timmar senare. Ferdinand blev det, och det var väl sådär. Men dansa fick vi göra iaf, och det är det viktigaste! :)

Mår ganska bra idag, förutom att jag hade en skitjobbig dröm om att jag var otrogen mot Daniel med världens fulaste mc-knutte som hade en massa äckliga djur. Jag var så glad när jag vaknade! :D

Börjar strax jobba, det är långpass som gäller idag. Väldigt viktigt pass, det motsvarar ju nästan en halv arbetsvecka och jag är verkligen i behov av pengar nu. Måste prata med arbetsgivarna i veckan och försöka få klarhet i saker och ting, nu hör man antydningar från olika håll om att allting kommer dra igång först i april (!) och det är verkligen inte vad jag fick höra när jag skrev på anställningen. Både Jonathan och jag känner oss ganska osäkra och oroliga. Nog att vi kommer få jobbpass från gamla stället, men vi är ju två stycken som ska dela på dom. Vad är det tänkt att vi ska leva på, liksom? Men som sagt, jag måste ta kontakt med mina överordnade (haha) så att vi slipper spekulera. Hatar spekulation, det orsakar bara magont.

Som rubriken antyder så har jag inte minsta uns av ångest, varken för att det är söndag eller för att jag ska jobba. När man är så mycket ledig som jag är för tillfället förlorar dagarna lite av sin vanliga innebörd. Rätt skönt! (För ett tag.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela