Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Rockbjörnen.

Publicerad 2008-01-24 23:30:21 i Allmänt

Yes! The Ark vann årets live-akt, vilket naturligtvis är helt rättvist. Dom är alltid bäst, oavsett.

Jag är också glad över att Sonja Aldén vann kategorin Årets kvinnliga artist. Det är väl visserligen inte så mycket rock över Sonja, men det är det inte över många av dom andra nominerade heller. Kan tänka mej att det är ganska många som kommer klaga på hur svenska folket har röstat och tycka att Sonja inte är tillräckligt creddig. Men jag kan ärligt säga att hennes skiva Till dig betytt jättemycket för mej dom senaste månaderna. För att inte tala om vad den betytt för mamma. Efter att pappa hade dött spelade hon den i stort sett dygnet runt, jag somnade till ljudet av skivan och vaknade av samma låtar på morgonen. Och hon har fortsatt att spela den om och om igen, jag tror verkligen att den har hjälpt henne.
    För om man verkligen lyssnar på låtarna - och för en sekund kan omvärdera sin uppfattning om schlagerartister - så märker man rätt snart att de faktiskt säger nånting. Många av texterna, speciellt Det är inte regn som faller, har passat så bra in på hur det har känts för oss alla. Och det är väl det som utmärker en artist, att han eller hon kan förmedla nånting som man kan känna igen sej i och bli berörd av?


image111

Jag gillar Sonja.

Kommentarer

Postat av: Jacobamalie

Publicerad 2010-04-30 11:49:41

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela