Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Bästa barnen.

Publicerad 2008-01-27 22:00:02 i Allmänt

Åh, så bra vi har haft det!

Igår åkte vi in till stan och gick i affärer (vuxenaffärer var bannlysta) och åt på McDonalds innan vi tog en sväng till Naturhistoriska muséet. Snacka om att det var uppskattat! Ögonen var stora som tefat, och vi var bokstavligt talat kvar ända tills de släckte ner byggnaden. På hemvägen handlade vi tacos (det var faktiskt barnens önskemat, och inte Daniel och jag som bestämde, även om man kan tro det...haha) och passade på att slinka in på älsklings jobb för att hyra lite film. Jag hade lovat barnen att dom fick vara uppe så länge dom ville, men när ögonen började trilla ihop strax efter elva frågade jag om det kanske var läggdags, och det var det. Idag gick vi upp ganska tidigt så att allt som skulle göras hanns med. Det badades, duschades, packades, fikades, letades rätt på grejer och lektes en stund på lekplatsen innan det var dags för lite lunch. Sen åkte vi in till stan i god tid innan tåget skulle gå så att Noah fick köpa sitt älskade spel (för egna pengar, ska tilläggas) som han valde ut redan igår.

När det var dags att gå på tåget förstod man i vanlig ordning ingenting när det gällde vagnarnas nummer. Jag stör mej på SJ mer och mer för varje gång, måste jag säga. Men det gick bra till slut, barnen kom på och vinkades av och jag tror att det var rätt skönt för dom att komma hem, även om det inte varit minsta uns av hemlängtan i helgen. Det här var första gången jag hade det fulla ansvaret för dom under en längre tid, och det gick hur bra som helst! Men nu är dom ju också så pass stora att dom sköter sej själva till väldigt stor del.

Nu känns det faktiskt lite tomt. Ju äldre jag blir, desto jobbigare tycker jag det är att vara ensam. Men det är kanske inte så konstigt när jag mer och mer vänjer mej vid en tvåsamhet; Daniel är ju nästan mer här än hemma hos sej. Imorgon kväll kommer han hit iaf och det blir skönt. Och så längtar jag redan till nästa helg då det blir Jönköping! :D

Här kommer ett par bilder från helgen. Har inte lärt mej finesserna på min nya kamera än, så ni får ha överseende. Röda ögon är inte jättesnyggt, så dom ska bort innan jag skickar bilderna till framkallning.

62179-112

Det är inte lätt att vara singelmamma.

62179-113

Glufsfest...

62179-114

...som fortsatte i tevesoffan med film, cola och godis från 4-gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela