Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Barbarer.

Publicerad 2008-01-17 23:33:17 i Allmänt

Jag ringde just till Daniel och grät som ett litet barn. På Facebook cirkulerar det en video där en man (läs: ett monster) flår ett djur levande, och denna video råkade jag titta på ikväll. Det var det mest ofattbara jag nånsin sett, tror jag. Inte nog med att psykopaten drar och sliter som en idiot samtidigt som djuret (är inte säker på vad det var för art, men det var i storlek av en räv ungefär, mink kanske?) sprattlar för sitt liv. Efteråt, när man tror att djuret har dött för länge sen, slänger det som ska kallas en människa upp djuret på ett lastflak där flera andra flådda lik redan ligger. Kameran zoomar in djuret och till slut ser man att det faktiskt fortfarande andas. När det sedan reser på huvudet och man ser ögonen utan ögonlock blinka, blir det för mycket. Jag bara brast ut i gråt. Jag fattar inte hur människor kan vara så grymma. Det är helt obegripligt att djuret inte dödades redan innan man prompt skulle ta pälsen (för pälsindustrin i sej är naturligtvis helt sjuk), men att man inte gör det efteråt... när man ser att en spillra ligger och kippar efter andan... Det gör så ont i mej.

Hade jag varit på plats och haft en pistol så hade jag inte tvekat. Först hade jag avslutat djurets lidande, sen hade jag skjutit ihjäl människan. För man har fan ingen rätt att kalla sej människa om man gör nåt sånt. Jävla sadism.

På ett sätt ångrar jag att jag klickade igång videon, men på ett annat vis var det bra. Man behöver bli påmind om hur sjuka individer det finns därute.

Fram tills nu har det annars varit en bra dag. Middagen med Frida och Carin var riktigt lyckad, och vi hade trevligt som vanligt. Fick fina blommor och en flaska skumpa i examenspresent. :) Har röjt en massa i garderober och skåp idag, och ska göra det sista imorgon. Så skönt att få såna saker gjorda! Roligt är det också. Jag blir nipprig om jag inte får nåt att göra. Det är skönt att vara ledig, men jag blir så rastlös om jag inte har en sysselsättning. Måste säga att jag verkligen beundrar dom som varit/är arbetslösa och ständigt lever med ångesten om en oviss framtid. Jag tror inte att jag hade klarat av det faktiskt. Ännu mer imponerad är jag av dom som klarar att ta sej ur sin situation efter en lång tid! Det är verkligen inte dåligt.

Nu blir det så där sent ikväll igen. Men jag har ju ingen tid att passa imorgon så...;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela