Salacious

"...och jag skattar mej lycklig som körde fel när jag vet hur rätt det blev."

Baileys, vin, öl, cider och några shots senare...

Publicerad 2008-12-04 17:42:02 i Allmänt

Varför lär man sej aldrig?

Haha.

Bortsett från att jag blev alldeles för full den sista timmen på Rockbaren igår var det en skitrolig kväll! Trevligt folk, bra musik, skön stämning och, som vanligt, den bästa följeslagaren. :) Sjöng gjorde jag igår också, pinsamt värre. Typiskt att jag aldrig har vett att säga nej till en mikrofon... Bjöd på några sekunder av en väldigt improviserad version av "Oh, Carol". Haha... vill verkligen inte veta hur det lät. Men man kan åtminstone inte anklaga mej för att banga!

Igår julpimpade jag lägenheten, så nu är det ungefär hur mysigt som helst här. Har inte "klätt granen" än dock (den är en halvmeter hög, därför det känns lite fånigt att använda det uttrycket), jag sparar nog det tills nästa helg då barnen kommer. Men jag var precis iväg och köpte julstjärnor, en stor och tre små. Jag gillar verkligen inte dom vita blommorna, har aldrig förstått vitsen. RÖTT ska det vara!

Som jag nämnt tidigare så har det känts lite ansträngt att hitta den där julkänslan det här året. Men jag lyckas faktiskt ändå på något vis. Och det är inte själva julafton som är det speciella för mej, så om den blir misslyckad är det ändå skitsamma. Det är den här tiden innan, veckorna när man överkonsumerar ljus och går omkring med nån slags förväntan på allt som ska hända sen, som är bäst. Och det kommer nog alltid vara så för mej. Det är min förväntan och min känsla och det ska nog mycket till innan jag förlorar lusten till den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Caroline

Växte upp i Gislaved, skapade min egen tillvaro i Göteborg och har nu hamnat i Stockholm. Tre platser, tre bitar att dela mitt hjärta i. Det är mycket som ryms där; musik, träning, Fredrik, familjen och vännerna, hundar och film är några av sakerna. Skulle kunna inreda hela hemmet med Marilyn Monroe om jag fick, älskar Ola Salo och Markus Krunegård och tycker att livet inte vore värt att leva utan choklad.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela